۰۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۱۸۲۰۲۷

بازخوانی ایمیل‎های افشا شده پشت پرده حملات شیمیایی سوریه

خبرگزاری رسا - ایمیل‎های فاش شده از مکاتبات دو تن از مقامات رسمی سازمان دفاعی بریتام دیفنس ثابت می‎کند که کاخ سفید برای حمله شیمیایی به سوریه و متهم کردن دولت اسد و در نتیجه اقدام نظامی بین المللی علیه این کشور، چراغ سبز داده است.
مقاله ديلي ميل ايميل افشا شده بريتام ديفنس

 

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه دیلی میل در مقاله ای که در تاریخ 29 ژانویه سال جاری (10 بهمن 91) منتشر کرده بود از حقایقی پرده برداشت که بازخوانی آن در این روزها بیش از پیش ماهیت حملات شیمیایی سوریه را روشن می کند. این مقاله هم اکنون بدون هیچ توضیحی از آرشیو خبرگزاری دیلی میل برداشته شده است.

 

بر اساس این گزارش، ایمیل های فاش شده از مکاتبات دو تن از مقامات رسمی سازمان دفاعی بریتام دیفنس (Britam Defence) واقع در انگلیس اثبات می کند که کاخ سفید برای حمله شیمیایی به سوریه و متهم کردن دولت اسد و در نتیجه اقدام نظامی بین المللی علیه این کشور چراغ سبز داده است. این دو مقام رسمی در مکاتبات خود مطرح می کنند که واشنگتن حمایت مالی قطر از مهاجمان سوری برای تهیه سلاح شیمیایی برای حمله به سوریه را تائید می کند.

 

نکته قابل تامل این است که باراک اوباما یک هفته پیش از افشای این ایمیل ها به بشار اسد هشدار داده بود که استفاده از تسلیحات شیمیایی از سوی ارتش علیه مردم سوریه را بر نمی تابد.

 

این ایمیل روز 25 دسامبر 2012 از دیوید گلدینگ، رییس بخش توسعه بازرگانی بریتام دیفنس به فیلیپ داتی، موسس این سازمان ارسال شده است.

 

متن این ایمیل به این شرح است:

"فیلیپ،

پیشنهاد جدیدی به ما شده. بازم درباره سوریه ست. قطری ها پیشنهاد فوق العاده ای دادند و گفتن که واشنگتن این طرح رو تائید کرده. ما باید سلاح شیمیایی از نوع شوروی الاصل جی-شل از لیبی به حمص ارسال کنیم. همان مدل که اسد هم داره. از ما خواستن کارمندان اوکراینی خودمون رو که می تونن روسی صحبت کنن آماده کنیم و ]از این واقعه[ فیلمبرداری کنیم.

راستش رو بخوای من خودم فکر نکنم ایده ی خوبی باشه اما مبلغ پیشنهادی خیلی بالاست. نظرت چیه؟

ارادتمند، دیوید".

 

به گفته خبرگزاری سایبر وار نیوز این ایمیل ها از سوی یک هکر مالزیایی منتشر شده است. بریتام دیفنس هیچ گاه جوابیه ای برای این ایمیل افشا شده منتشر نکرده است.

 

این مسئله نیز حائز اهمیت است که اولین رسانه ای که مسأله بمباران شیمیایی سوریه را مطرح کرد و به مدت چند روز شدیدا بر روی این مسأله مانور داد شبکه الجزیره قطر بود.

 

وزارت امور خارجه آمریکا نیز هیچ عکس العملی نسبت به انتشار این ایمیل نداشته است اما در کنفرانس خبری 28 ژانویه زمانی که یکی از خبرنگاران درباره مسأله حمله شیمیایی سوال پرسید سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که آمریکا نیز در ترسیم خطوط قرمز درباره عواقب استفاده از تسلیحات اتمی همچون جامعه جهانی عمل خواهد کرد./995/ب902/د

ارسال نظرات