۱۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۱۸۲۹۷۴

هشدار بنیاد الاقصی در مورد خطرات پیش روی مسجد الاقصی

خبرگزاری رسا ـ سخنگوی بنیاد اوقاف و میراث فرهنگی الاقصی تاکید کرد که جنبش اسلامی در سرزمین های اشغالی ۴۸ به رغم بازداشت شیخ رائد صلاح، در حال آماده سازی کارها و برنامه های "روز خیزش سراسری به سمت مسجد الاقصی" است.
مسجدالاقصي

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، محمود ابو عطا، سخنگوی بنیاد اوقاف و میراث فرهنگی الاقصی در اظهاراتی مطبوعاتی خاطر نشان کرد که فراخوان های گسترده ای در این زمینه منتشر شده و کمپین های اطلاع رسانی نیز به منظور جذب شمار بیشتری از نمازگزاران به مسجد الاقصی برپا شده و موسسه الاقصی و بیارق و بنیاد عمران و بازسازی مسجد الاقصی در حال زمینه سازی برای حضور هزاران نمازگزار و نگهبانانی است که هر روزه به منظور اقامه نماز و مشارکت در کلاس های علوم دینی در این مسجد مبارک حاضر می شوند.

 

وی افزود: این اقدامات در حالی صورت می گیرد که گروهک های تندرو یهودی تحت حمایت رسمی دولت عبری با صدور فراخوان های گسترده ای خواستار حضور یهودیان در داخل مسجد الاقصی همزمان با چهارشنبه13شهریور به مناسبت اعیاد یهودی شده اند. طی روزها و هفته های اخیر تعرض شهرک نشینان و شخصیت های تندرو یهودی به مسجد الاقصی به طور چشمگیری افزایش یافته است.

 

ابوعطا همچنین عنوان کرد: طبق اطلاعاتی که به دست ما رسیده، رژیم صهیونیستی درصدد استقرار گسترده نیروهای ویژه خود در محوطه های مسجد الاقصی در جریان اعیاد یهودی به منظور تامین امنیت صهیونیست هایی خواهد بود که در این ایام وارد محوطه های این مسجد مبارک خواهند شد.

 

سخنگوی موسسه اوقاف و میراث فرهنگی الاقصی تصریح کرد که دشمن صهیونیستی می خواهد از اوضاع کنونی منطقه به ویژه در سوریه و مصر برای تسریع در پیشبرد عملیات یهودی سازی و تحمیل واقعیت های مطلوب خویش بر مسجد الاقصی بهره ببرد، زیرا این رژیم به خوبی می داند که تمامی دنیا به ویژه کشورهای عربی هم اکنون سرگرم مشکلات و امور داخلی خود هستند./980/ب102/د

ارسال نظرات