۱۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۱۸۳۱۶۸
خطیب جمعه بیروت:

پرداخت هزینه حمله آمریکا به سوریه از سوی برخی کشورهای عربی تأسف برانگیز است

خبرگزاری رسا ـ خطیب نماز جمعه این هفته بیروت ضمن مخالفت با هرگونه حمله نظامی احتمالی به سوریه، تاکید کرد: آمریکا به دنبال ایجاد تغییرات در منطقه مطابق با مصالح خود است و هیچ اهمیتی به خواست مردم نمی‌دهد.
سيد جعفر فضل الله

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید جعفر فضل الله، خطیب نماز جمعه این هفته مسجد امامین حسنین (ع) حاره حریک بیروت، اظهارات جدید مسؤولان آمریکایی برای حمله نظامی به سوریه را به شدت محکوم کرد و گفت: آمریکا صرفا به مصالح و اهداف خود می‌اندیشد و به هیچ وجه به میزان تبعات زیانبار حمله نظامی بر منطقه اهمیت نمی‌دهد.

 

وی خاطرنشان کرد: بسیار تاسف آور است که برخی از کشورهای عربی نه تنها نسبت به حمله نظامی به سوریه اعتراض نمی‌کنند که هزینه هنگفت حمله نظامی به این کشور عربی و اسلامی را بر عهده گرفته‌اند.

 

حجت الاسلام فضل الله با اشاره به اینکه دیگر بسیار واضح است که مسأله سوریه اختلاف بین یک نظام و اپوزیسیون آن نیست، عنوان کرد: غرب به دنبال غارت ثروت‌ها و منابع ملی سوریه و تضعیف این کشور است و مسأله حمایت از حقوق بشر و مبارزه با سلاح کشتار جمعی بهانه‌ای بیش نیست.

 

این عالم لبنانی به جنایت‌های بی شمار رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: آمریکا و کشورهای اروپایی در همه حال از این رژیم اشغالگر حمایت می‌کنند و هیچگاه نسبت به تسلیحات هسته‌ای و کشتار جمعی این رژیم اعتراض نمی‌کنند.

 

وی تصریح کرد: آمریکا در حالی با برخی از کشورهای عربی همکاری نزدیک و تنگاتنگ دارد که این کشورها به هرگز قایل به دموکراسی نبوده و همواره مردم خویش را به قتل می‌رسانند.

 

حجت الاسلام فضل الله با تاکید بر وجود نمونه‌های تاریخی بسیاری در مورد جنایت‌های آمریکا و کشورهای غربی در قبال مسلمانان اظهار داشت که آمریکا به دنبال تغییر نظام در منطقه طبق مصالح و اهداف خود است و هیچ اهمیتی به مصلحت و خواست مردم نمی‌دهد.

 

خطیب جمعه مسجد حسنین (ع) حاره حریک بیروت تصریح کرد: ما با هرگونه تجاوز به سوریه به شدت مخالفت می‌کنیم چرا که با توجه به تجربه‌های تلخ گذشته، جهان اسلام به هیچ وجه نمی‌تواند به غرب اعتماد کند./983/ب901/د

ارسال نظرات