۱۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۱۸۳۲۵۸
محمد صادق الحسینی:

تروریست‎های سوری آب را به روی شیعیان "نبل و الزهراء" بسته‎اند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل منطقه با انتقاد از سکوت مجامع بین المللی در برابر نسل کشی شیعه در سوریه گفت: مقاومت مردم سوریه در برابر وحشیگری‎های تروریست‎ها تحسین برانگیز است.
صادق الحسيني صادق الحسيني، رييس دفتر شبکه خبري الميادين


محمد صادق الحسینی، کارشناس مسائل منطقه و رییس دفتر شبکه المیادین در تهران در گفت‌وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، با اشاره به حمله احتمالی آمریکا به سوریه گفت: آمریکا در مقابل سوریه بر سر دو راهی قرار گرفته است. حمله آمریکا به معنای خودکشی و از طرفی عقب نشینی از مواضع خود به معنای اقرار به شکست سیاسی و نزول وجهه این کشور در سطح بین الملل است.


وی رژیم اسرائیل را مسبب سردرگمی آمریکا در منطقه دانست و تصریح کرد: آمریکا در جستجوی یافتن راه حلی آبرومندانه برای خروج از بحران سوریه است.


این کارشناس مسائل منطقه با اشاره به علل پافشاری رژیم اشغالگر و تهییج آمریکا برای حمله به سوریه خاطرنشان ساخت: رژیم صهیونیستی در مقابل بحران و رویداد‎های منطقه به ویژه فلسطین و سوریه به بن بست رسیده است.


وی عدم دست‎یابی رژیم اشغالگر اسرائیل به وجهه مناسب بین المللی و کاهش آرای عمومی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در بین یهودیان را از جمله دلایل سرافکندگی اسرائیل و فشار به آمریکا برای حمله به سوریه خواند و بیان داشت: نتانیاهو از زمان تصدی مقام نخست وزیری رژیم منفور اسرائیل هیچ اقدام مناسبی را در جهت خرسندی یهودیان صهیونیست  انجام نداده، به همین دلیل تنها راه فرار از انتقادها را بزرگ‎نمایی مشکلات اسرائیل به وسیله حمله به سوریه می‎داند.


صادق الحسینی عدم حمایت کشورهای اروپایی از حمله آمریکا به سوریه را پیامی برای سران کشورهای عربی و اسلامی دانست و اظهار داشت: اعراب باید برای حمایت از آمریکا در حمله به سوریه خجالت بکشند، زیرا عدم مشارکت کشورهای اروپایی می‎تواند درس مهمی برای آنان باشد. کشورهای اروپایی به خوبی می‎دانند که حمله به سوریه به معنای به راه افتادن جنگ جهانی دیگری است.


وی جنگ افروزی کشورهای عربی که ادعای پرچمداری اسلام و مسلمانان را دارند را شرم آور خواند و تصریح کرد: چگونه یک کشور عربی و مسلمان می‎تواند به کشور عرب، مسلمان و برادر دیگر حمله کند. این کشورها چگونه می‎توانند چهره سیاسی خود در بین اعراب و مسلمانان توجیه کنند.


رییس دفتر شبکه المیادین در تهران تاکید کرد که این تناقض در رفتارهای سیاسی کشورهای عربی موجب افول آنان خواهد شد.


وی در ادامه به بررسی وضعیت اسفبار شیعیان دو شهر شیعه نشین "نبل" و " الزهراء " در حومه حلب که در محاصره ترویست‎ها قرار دارند، پرداخت و عنوان داشت: تروریست‎ها روز گذشته در منطقه المعلوله نسل کشی جدیدی علیه مسیحیان و طوایف مختلف به راه انداختند.


صادق الحسینی با انتقاد از سکوت مجامع بین المللی در برابر جنایات تروریست‎ها در سوریه گفت: متاسفانه فشار ترویست‎ها بر مردم دو شهر نبل و الزهرا به حدی است که مردم برای دست‎یابی به غذا دچار مشکل شده‎اند و این مسأله به حدی شدید شده که غذای مردم علف و برگ درختان است.


وی خاطرنشان ساخت: مردم این دو شهر از داشتن آب و برق محروم هستند و سران عربستان در حمایت از تروریست‎ها تصمیم گرفته اند که با فشار و وحشیگری علیه شیعیان، آنان را به زانو در بیاورند.


کارشناس مسائل منطقه، مقاومت مردم سوریه در برابر تروریست‎ها را تحسین برانگیز خواند و گفت: همان طور که مردم دو شهر نبل و الزهرا در حمایت از مواضع مقاومت و در برابر تروریست‎ها مقاومت کرده است، در آینده نیز چنین خواهد بود و از مواضع خود عقب نشینی نخواهد کرد./994/ت301/ک

ارسال نظرات