۱۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۱۸۳۷۰۶

استقبال اتحادیه عرب از طرح روسیه برای حل بحران سوریه

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل اتحادیه عرب با استقبال از طرح روسیه برای حل بحران سوریه ابراز امیدواری کرد گفت‌وگوهای مسکو-واشنگتن به راه حل سیاسی برای سوریه منجر شود.
اتحاديه عرب


به گزارش رسا، نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب اعلام کرد که طرح سوریه درباره حل بحران سوریه را تایید می‌کند.

 

وی ادامه داد: اتحادیه عرب بار دیگر بر موضع خود که خواستار حل سیاسی بحران سوریه است، تاکید می‌کند.

 

نبیل العربی اظهار داشت: ما امیدواریم که گفت‌وگوهای بین آمریکا و روسیه بر سر سوریه به نتایج مثبتی برای حل سیاسی بحران سوریه منجر شود.

 

«جان کری» وزیر خارجه آمریکا دیروز دوشنبه در یک کنفرانس خبری در اظهاراتی که وی بعدا گفت تنها اظهاراتی لفظی بوده  و طرحی جدی نبود، گفت خروج تسلیحات شیمیایی از سوریه طی یک هفته آینده، می‌تواند از اقدام نظامی علیه این کشور جلوگیری کند.

 

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه به سرعت به این اظهارات واکنش نشان داد و گفت این پیشنهاد را به دولت سوریه ارائه داده و امیدوار است پاسخی «فوری» و «شفاف» در مورد آن دریافت کند، «ولید معلم» وزیر خارجه سوریه هم این طرح استقبال کرد و عملا آمریکا را در وضعیتی دشوار قرار داد.

 

«باراک اوباما» رییس‌جمهور آمریکا دیروز دوشنبه گفت طرح پیشنهادی روسیه برای نظارت بین‌المللی بر تسلیحات شیمیایی سوریه را جدی تلقی می‌کند. رِییس‌جمهور آمریکا طرح مسکو را «بالقوه مثبت» ارزیابی کرد و گفت اگر سوریه تسلیحات شیمیایی خود را تحویل دهد، «قطعا» می‌توان اقدام نظامی را متوقف کرد./994/ب102/د

ارسال نظرات