۲۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۱۸۳۹۷۷

خشم دانشجویان مسلمان از ممنوعیت حجاب اسلامی در یکی از دانشگاه‎های انگلیس

خبرگزاری رسا ـ ممنوعیت استفاده از نقاب و روبند در یکی از شناخته شده‎ترین دانشگاه‎های انگلیس، خشم دانشجویان دختر و پسر مسلمان را به همراه داشته است.
دانشجويان محجبه در انگليس
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری "On Islam"، کالج بیرمنگهام انگلیس که یکی از مطرح ترین دانشگاه های این کشور محسوب می شود در اقدامی که تعجب فراوان دانشجویان و کارمندان مسلمان را به همراه داشت استفاده از نقاب و روبند را در محوطه دانشگاه ممنوع اعلام کرد.
 
مقامات دانشگاه مدعی شده اند که این ممنوعیت به دلیل نگرانی های امنیتی صورت گرفته است.
 
این محدودیت شامل تمامی دانشجویان، کارمندان و بازدیدکنندگان از دانشگاه می شود.
 
مدیریت کالج بیرمنگهام انگلیس مدعی شد که هدف از این ممنوعیت که از ابتدای سال تحصیلی جاری به اجرا گذاشته می شود "تشخیص هویت افراد در تمامی زمان ها و فراهم آوردن یک محیط آموزشی ایمن‎ و آسوده تر" برای دانشجویان است.
 
این اقدام خشم بسیار دانشجویان مسلمان را به همراه داشته و آنان احساس می کنند که در کالج بیرمنگهام با تبعیض با مسلمانان برخورد می شود.
 
گروهی از دانشجویان خشمگین و مخالف ممنوعیت حجاب در دانشگاه با حضور در شبکه های اجتماعی از سایر دانشجویان خواسته اند که روز 13 سپتامبر در مخالفت با این ممنوعیت به تظاهرات بپردازند.
 
این در حالی است که نمایندگان پارلمان انگلیس نیز در حال بررسی پیشنهادی قانونی برای ممنوع ساختن استفاده از نقاب و روبند در اماکن عمومی هستند.
 
این طرح که از سوی فیلیپ هولوبن، نماینده محافظه کار مجلس انگلیس ارائه شده است استفاده از روبند یا هر چیز دیگری که صورت را پوشانده و هویت فرد را مخفی سازد ممنوع کرده و برای متخلفان نیز مجازات هایی تعیین کرده است.
 
جک استراو، وزیر خارجه اسبق انگلیس از حزب کارگر نخستین کسی بود که استفاده زنان مسلمان از نقاب را به بحثی جنجالی در انگلیس تبدیل کرد.
 
 وی در سال 2006 میلادی برای زنان مسلمانی که تقاضای ملاقات با وی را داشتند شرط گذاشت که نقاب های خود را کنار گذاشته و صورت خود را به وی نشان دهند./990/ب902/د
ارسال نظرات