۲۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۱۸۴۲۲۹

بیانیه جنبش آزادی‎بخش فلسطین به مناسبت سی و یکمین سالگرد کشتار صبرا و شتیلا

خبرگزاری رسا ـ جنبش آزادی‎بخش فلسطین به مناسبت سی و یکمین سالگرد کشتار صبرا و شتیلا پیامی صادر کرد.
جنبش آزادي بخش فلسطين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، ناظم الیوسف، دبیرکل جنبش آزادی بخش فلسطین در پیامی به مناسبت سی و یکمین سالگرد فاجعه صبرا و شتیلا تأکید کرد: این فاجعه با وجود ارتکاب جنایت های دیگر، همچنان در یاد و خاطره ها باقی خواهد ماند. گذشت سال ها از ارتکاب این جنایت نتوانست رنگ خونی که در ذهنمان زنده است را دور کند.

 

در ادامه این بیانیه آمده است: این کشتار که بیش از 3 هزار شهید اعم از زن و کودک و جوان و کهنسال بی گناه از دو ملت لبنان و فلسطین در بر داشت از سوی رژیم صهیونیستی و در رأس آن نیز شارون تروریستی و مزدوران وی در لبنان رخ داد. این فاجعه در اوج بی رحمی و با استفاده از سلاح های مختلف برای تصفیه اردوگاه صورت گرفت.

 

ناظم الیوسف افزود: این زخم در فلسطین همچنان در حال خونریزی است و چشم انداز فلسطینیان برای آزادی و بازگشت را با خطر مواجه ساخته است.

 

دبیرکل جنبش آزادی بخش فلسطین با اشاره به ناکامی توطئه های علیه ملت فلسطین و ادامه جهاد در برابر اشغالگران، اظهار داشت: ملت فلسطین با همه قدرت در برابر جنایت های اسرائیل غاصب به ویژه یهودی سازی قدس، تخریب مسجد الاقصی، شهرک سازی، هدف قرار گرفتن مردم و شکنجه زندانیان ایستاده است.

 

وی بر لزوم بازگشایی پرونده کشتار صیدا و شتیلا تأکید کرد و خاطر نشان ساخت: پرونده این کشتار باید در دادگاه های جنایی بین المللی یا شورای امنیت سازمان ملل بازگشایی شده تا مصداقیت قوانین بین المللی با محاکمه عاملان این جنایت بازگردد.

 

الیوسف، توقف فوری مذاکرات به اصطلاح صلح را خواستار شد و گفت: همگان باید راه مانور را بر رژیم اشغالگر که همواره در حال نیرنگ و گمراه ساختن ذهن هاست، ببندند. تحکیم وحدت ملی، توقف تلاش های شکاف انگیزانه، تطبیق ابزارهای آشتی ملی، بازگشت سازمان های آزادی فلسطین به جایگاه اصلی و پایبندی به ارزش های فلسطین به ویژه حق بازگشت که حقی ساقط نشدنی است و سازمان ملل نیز به آن اذعان دارد از راه های ناکامی نقشه های رژیم صهیونیستی است.

 

گفتنی است در فاصله روزهای 16 تا 18 سپتامبر 1982 (25 تا 27 شهریور 61) اردوگاه‌های فلسطینی صبرا و شتیلا در جنوب بیروت شاهد به خاک و خون کشیده شدن هزاران زن و کودک و پیر و جوان آواره فلسطینی به دست صهیونیست‌ها به فرماندهی آریل شارون، وزیر جنگ وقت رژیم صهیونیستی و مزدوران وی یعنی نیروهای فالانژ بودند.

 

در این قتل عام سه هزار و 297 فلسطینی و لبنانی شهید شدند. در میان کشته‌ها 136 لبنانی وجود داشت. پیکر هزار و 800 نفر در خیابان‌ها و کوچه‌های تنگ این اردوگاه رها شده بود و هزار و 97 تن دیگر نیز در بیمارستان غزه و 400 تن دیگر در بیمارستان عکا به شهادت رسیدند./980/ب902/د

ارسال نظرات