۲۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۱۸۴۷۴۳

تبیین «ضرورت دشمن شناسی بر اساس معارف قرآن مجید و اهل بیت» در سیرالئون

خبرگزاری رسا ـ رایزن فرهنگی ایران در سیرالئون به تشریح و تبیین "ضرورت دشمن شناسی بر اساس فرهنگ و معارف قرآن مجید، پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع)" پرداخت.
 سيرالئون

 

به گزارش خبرگزاری رسا،  نظر به ضرورت تقویت سطح آگاهی و معرفت دینی مسلمانان سیرالئون نسبت به فریضه دینی تبری و شناخت دشمنان و تشخیص سیاست های مزورانه سلطه و عوامل آن در کشورهای اسلامی، محمد رضا قزلسفلی رایزن فرهنگی ایران روز گذشته در مسجد جامع السلام معروف به قبیله بزرگ مندی سیرالئون و همچنین مساجد هوسا و حزب الله فریتاون با توجه اوضاع فرهنگی و نیاز فوری مسلمانان این کشور به تشریح و تبیین "ضرورت دشمن شناسی بر اساس فرهنگ و معارف قرآن مجید، پیامبر اکرم (ص) و اهل البیت (ع)"  پرداخت.

 

قزلسفلی با ارائه تعریفی از دشمن شناسی و تاکید بر اهمیت آن گفت: دشمن شناسی به عنوان یک ضرورت دینی و انسانی از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و از مهم ترین عوامل در تامین امنیت فردی و اجتماعی محسوب می شود.

 

وی افزود: برای رسیدن به اهداف عالیه اسلام لازم است مسلمانان به پیروی از حضرت محمد (ص)  به " اله ها و بت های مدرن عصر خود " که مانع تحقق وعده های قرآن مجید، رسالت پیامبر اکرم (ص) و معارف اسلام ناب هستند " لا = نه " گفته و به آن پایبند باشند.

 

رایزن فرهنگی ایران با بیان اینکه درسیره پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) به دشمن شناسی توجه ویژه ای شده است تصریح کرد: حضرت علی(ع) با توجه به شرایط زمانی و شیوه حکومت خود با دشمنانی که اهل عبادت و شب زنده داری بوده لیکن از روح تعالیم اسلام بی خبر بودند، روبرو بود . امری که پیامبر اکرم (ص) و دیگر ائمه (ع) با آن روبرو نشده بودند./994/ب103/د

ارسال نظرات