۱۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۱۸۶۳۸۶
رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان:

مقاومت اسلامی در معادله جدید منطقه جایگاه بزرگی دارد

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان با اشاره به قدرت مقاومت اسلامی تصریح کرد: مقاومت اسلامی در معادله جدید منطقه جایگاه بزرگی دارد.
سيد هاشم صفي الدين رييس شوراي اجرايي حزب الله لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید هاشم صفی الدین، رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان در مراسم یادبود یکی از شهدای این جنبش که در شهرک عدلون برگزار شد بر لزوم تقویت مقاومت اسلامی تأکید کرد و گفت: معادله جدید منطقه نشان داد که تنها قدرتمندان می توانند جایگاه داشته باشند و گروهی قوی است که بتواند از ملت و کشور و امت دفاع کند.

 

وی افزود: بنابراین مقاومت اسلامی که توانایی حمایت از کشور و حاکمیت آبی و نفت و استقلال را دارد و از قدرت بالایی برخوردار است می تواند در معادله جدید نقش و جایگاه داشته باشد.

 

حجت الاسلام صفی الدین با اشاره به اینکه سلاح مقاومت در برابر دشمن صهیونیسم قرار گرفته است، تصریح کرد: سلاح و قدرت مقاومت در گذشته و حال و آینده در برابر رژیم صهیونیستی قرار گرفته و مقاومت نیز عنوان به تهدیدی علیه دشمن باقی می ماند. مقاومت وجود دارد تا معادله های آینده را در هر مقابله ای به سود لبنان و امت رقم بزند و از این راه عقب نشینی نخواهد کرد.

 

رییس شورای اجرایی حزب الله با اشاره به دستاوردهای گذشته مقاومت، ابراز امیدواری کرد که دستاوردهای بزرگی در آینده رقم بخورد و اظهار داشت: اگر ما در پی منطق برد و باخت بودیم لبنان در وضع دیگری قرار داشت، لیکن ما نسبت به شراکت و همکاری با دیگران حریص هستیم و بر اساس این منطق از دیگران می خواهیم وارد گفت وگو شوند.

 

وی از گروه های مخالف مقاومت اسلامی به شدت انتقاد کرد و ادامه داد: به این گروه ها می گوییم به شرط بندی نسبت به رخدادهای منطقه و دشمنی با مقاومت پایان دهید و به مقاومتی که شما و کشور را حفظ کرد، پیوسته و بدون پیش شرط وارد مذاکرات شوید.

 

رییس شورای اجرایی حزب الله تأکید کرد: این گروه ها به خوبی می دانند که نمی توانند شرایط خود را تحمیل سازند اما با این حال از مواضع خود عدول نمی کنند. این در حالی است که مقاومت با وجود قدرتی که دارد هیچ شرطی نمی گذارد، زیرا به این منطق ایمان نداشته و برای گفت‎وگو و تشکیل دولت آماده است./980/ب902/د

ارسال نظرات