۱۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۱۸۶۴۵۱
امام جمعه قطیف عربستان:

مستکبران درپی ایجاد بازار اسلحه در منطقه هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قطیف عربستان از کشورهای منطقه خواست که به قدرت ذاتی خود تمسک کنند و بیان داشت: مستکبران جهان درپی ایجاد بازار اسلحه در منطقه است.
حجت الاسلام صفار خطيب قطيف عربستان


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ حسن صفار امام جمعه قطیف عربستان روز گذشته در  جمع مردم این شهر به بررسی راه حل‎های خروج منطقه از بحران پرداخت و گفت: کشورهای منطقه باید به قدرت‎های ذاتی خود تکیه کنند تا بتوانند بحران موجود را پشت سر بگذارند.


وی افزود: راه حل‎های بین المللی برای خارج شدن منطقه از بحران، توهم و سراب است. این راه حل‎ها سودی نخواهد داشت.


امام جمعه قطیف عربستان ادامه داد: کشورهای قدرتمند جهان خواهان خارج شدن منطقه از بحران نیستند بلکه آنان در پی آتش افروزی بیشتر در منطقه هستند. آنان به خوبی می‎دانند که خارج شدن منطقه از بحران به ضرر خودشان است.


این عالم عربستانی هدف مستکبران جهان از دخالت در امور کشورهای منطقه را استثمار ثروت‎های آنان دانست و بیان داشت: مستکبران جهان با ایجاد جنگ در کشورهای منطقه درصدد ایجاد بازاری برای فروش اسلحه‎ هستند.


حجت الاسلام صفار دراز کردن دست به سوی آمریکا برای حل بحران سوریه و فلسطین را به شدت محکوم کرد و اظهار داشت که خود کشورهای منطقه باید مشکلات را حل و فصل کنند و دراز کردن دست به سوی آمریکا موجب حل مشکلات منطقه نمی‎شود.


وی ادامه داد: مستکبران جهان هیچ ارزشی برای ملت سوریه و کشورهای عربی قائل نیستند بلکه درپی ایجاد نزاع در بین آنان هستند که به راحتی بتوانند به منافع شوم خود دست پیدا کنند./994/ب902/د

ارسال نظرات