۰۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۱۸۸۲۷۰

روز دربهای باز مساجد در ایالت کالیفرنیای آمریکا برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مساجد ایالت کالیفرنیای آمریکا به منظور مقابله با تصورات نادرست مردم این کشور و معرفی اسلام حقیقی دربهای خود را به روی غیرمسلمانان گشودند.
روز دربهاي باز مساجد کاليفرنياي آمريکا
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری "On Islam"، مساجد کالیفرنیای آمریکا روز گذشته پذیرای غیرمسلمانان بودند تا ضمن معرفی اسلام حقیقی به آنان تصورات نادرست مردم آمریکا در مورد اسلام را تصحیح کنند.
 
این مراسم به مناسبت دهمین سالگرد راه اندازی " روز درب های باز مساجد" برگزار شد که ده سال پیش و به وسیله شورای مسلمانان ایالت کالیفرنیا در سراسر این ایالت به اجرا گذارده شد.
 
در طول برگزاری مراسم " روز درب های باز مساجد"، بازدیدکنندگان می توانند از داخل مساجد بازدید کرده و ضمن ملاقات با مسلمانان از خوردن غذاهای حلال و مطابق با فرهنگ اسلامی نیز لذت ببرند.
 
مسوولان مساجد ایالت کالیفرنیا نیز در مراسم روز گذشته که از ساعت 11 صبح تا 3 بعدازظهر برگزار شد حضور داشته و به سوالات بازدیدکنندگان پاسخ دادند.  
 
شکیل سید، مدیر اجرایی شورای مسلمانان ایالت کالیفرنیا در بیان دلایل برگزاری چنین مراسم هایی می گوید: تراژدی یازده سپتامبر عده زیادی از غیرمسلمانان و همچنین مسلمانان آمریکا را تحت تاثیر خود قرار داد.
 
وی افزود: پس از این حادثه تمایل و کنجکاوی زیادی برای آشنایی بیشتر با دین اسلام در میان مردم آمریکا ایجاد شد و آنان می خواستند که در مورد مسلمانان اطلاعات بیشتری کسب کنند.
 
مدیر اجرایی شورای مسلمانان ایالت کالیفرنیا خاطرنشان کرد که مساجد این ایالت در تمامی ایام سال پذیرای بازدیدکنندگان غیرمسلمان هستند اما مراسم "روز درب های باز مساجد" بهانه ای برای منظم تر ساختن چنین برنامه هایی به شمار می رود.
 
با وجود آن که آمارهای رسمی در دسترس نیست اما کارشناسان تخمین می زنند که بین 6 تا 7 میلیون مسلمان در آمریکا زندگی می کنند.
 
تحقیقاتی که چندی پیش در آمریکا صورت گرفت نشان می دهد که اکثریت مردم این کشور اطلاعات بسیار کمی در مورد مسلمانان و دین آنها در اختیار دارند./990/ب902/ک
ارسال نظرات