۰۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۱۸۸۵۶۳
آیت الله حسینی بوشهری در مراسم رونمایی از کتاب «آفتاب در مصاف»:

معرفی شخصیت رهبر انقلاب به جهان وظیفه روحانیان، پژوهشگران و رسانه­ها است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به شخصیت علمی و سیاسی مقام معظم رهبری گفت: متأسفانه بسیاری از زوایای شخصیت مقام معظم رهبری پنهان مانده است و وظیفه روحانیان و پژوهشگران و رسانه­ها است که ابعاد شخصیت بزرگ ایشان را به عموم مردم جهان معرفی کنند.
آيت‌الله حسيني بوشهري در رونمايي از کتاب «آفتاب در مصاف» رونمايي از کتاب «آفتاب در مصاف» رونمايي از کتاب «آفتاب در مصاف»

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه­های علمیه قم، در مراسم رونمایی از کتاب «آفتاب در مصاف» به شخصیت علمی و سیاسی مقام معظم رهبری پرداخت و گفت: حضرت آیت الله خامنه­ای شخصیتی بی نظیر دارند، ایشان رهبر تمام شیعیان و مسلمانان جهان و رهبر همه انسان‌های عدالت خواه و آزادی‌خواه در جهان هستند.

 

مدیر حوزه­های علمیه قم اظهار کرد: متأسفانه بسیاری از زوایای شخصیت ایشان پنهان مانده است و وظیفه روحانیان و پژوهشگران و رسانه­ها است که ابعاد شخصیت بزرگ ایشان را به عموم مردم جهان معرفی کنند.

 

وی با ذکر چند خاطره در مورد شخصیت علمی مقام معظم رهبری اظهار کرد: یکی از علماء که در زمان تبعید در سیستان و بلوچستان با ایشان بود، گفت: در زمان تبعید یک روز مقام معظم رهبری با شهید صدوقی یک بحث مفصل علمی انجام دادند، وقتی شهید صدوقی مرا دید گفت: مشت سید علی آقا، پر از مطالب دقیق علمی است.

 

امام جمعه قم ادامه داد: مقام معظم رهبری شاگرد آیت الله شیخ مرتضی حائری فرزند مؤسس حوزه بودند که آیت الله حائری در مورد ایشان گفتند: آقای سید علی، شما با این استعداد یا یک مرجع بزرگ تقلید می­شوید یا عالم برجسته خراسان خواهید شد.

 

وی افزود: اوائل انقلاب فرزند آیت الله صدوقی، امام جمعه یزد می­گوید: پدرم در همان زمان بر روی پاکت نامه متنی را نوشته­اند که: «خدمت آیت الله العظمی خامنه­ای»، من با ناباوری و تعجب از پدرم پرسیدم: مگر ایشان به مقام آیت الهی رسیده­اند؟ ایشان با لهجه خاص یزدی گفتند: بله، ایشان آیت الله هستند.

 

آیت الله حسینی بوشهری با ذکر چند خاطره از رهبران سیاسی جهان به تبیین شخصیت سیاسی حضرت آیت الله خامنه­ای پرداخت و گفت: پوتین رئیس جمهور روسیه در میان رهبران جهان به یک دیپلمات منظم معروف است. پوتین در سفری که به ایران داشت با رهبر معظم انقلاب دیدار کرد، مقام معظم رهبری در این دیدار تاریخ شوروی را به طور دقیق بیان کردند، بطوری که پوتین از این همه اطلاعات ایشان تعجب کرده بود.

 

وی ادامه داد: رئیس جمهور روسیه بعد از این دیدار رفتار و اخلاقش با مسؤولین ایران عوض و مثبت شده بود. او وقتی به روسیه برگشت در جمع خبرنگاران گفت: من مسیح را ندیده­ام؛ ولی تعاریف حضرت مسیح را شنیده­ام، روح حضرت مسیح را در حضرت آیت الله خامنه­ای دیدم.

 

مدیر حوزه­های علمیه افزود: کوفی عنان رئیس سابق سازمان ملل متحد در سفری که به ایران داشت گفت: من با بسیاری از شخصیتهای سیاسی و مذهبی جهان دیدار کردم، شخصیتهای سیاسی هیچ معنویتی نداشتند، و شخصیتهای مذهبی هیچ خبری از سیاست نداشتند؛ ولی ایشان هم شخصیت معنوی و هم شخصیت سیاسی بسیار بالا و ممتازی دارند.

 

آیت الله حسینی بوشهری ابراز کرد: من مدتی در درس خارج آیت الله خامنه­ای شرکت می­کردم؛ احساس کردم که ایشان بسیار مسلط به بحثهای روایی و رجالی هستند.

 

وی افزود: در یک مجلس آیت الله تسخیری از یکی از علماء و روات حدیث صحبت می­کرد، که میان صحبتهایش ماند؛ حضرت آیت الله خامنه­ای به طور مفصل در مورد زندگینامه این راوی حدیث صحبت کردند.

 

امام جمعه قم در مورد کتاب آفتاب در مصاف گفت: این کتاب در نوع خود بی­نظیر است و بیانات مقام معظم رهبری از قبل از انقلاب و پس از انقلاب در مورد عاشورا جمع‌آوری شده است؛ این کتاب می­تواند برای محققان و پژوهشگران یک سرمایه علمی باشد و از روی این کتاب می‌توان کتابهای بسیار نوشت.

 

وی ابراز کرد: تحلیل شخصیتهای عاشورا؛ پیوند بین انقلاب و حوادث کربلا و عاشورا در بیانات ایشان بی­نظیر است؛ در بیانات ایشان آمده که حوادث عاشورا بر دو محور عقل و عواطف است.

 

آیت الله بوشهری افزود: در بیانات مقام معظم رهبری هشداری به سخنرانان و منبریها داده شده است که باید آن‌ها در بیان ذکر مصائب از منابع معتبر استفاده کنند.

 

مدیر حوزه­های علمیه قم در پایان صحبتهایش به ویژگی‌های منحصر به فرد کتاب «آفتاب در مصاف» پرداخت و ابراز کرد: نمایه­های مختلف، فهرست اجمالی، فهرست تفصیلی، فهرست روایت، فهرست اشعار و پاورقی‌های مناسب از ویژگیهای منحصر به فرد این کتاب است./998/پ202/ق

ارسال نظرات