۱۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۱۸۸۷۳۰
یکی از علمای عربستان:

فتواهای بی اساس به دلیل عدم تمسک به ولایت است

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای شیعه عربستان با دعوت مسلمانان به ولایت پذیری گفت: عدم تمسک به ولایت موجب پایه گذاری بدعت در دین اسلام است.
شيخ عبدالله النمر از علماي شيعه عربستان


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالله النمر از علمای شیعه عربستان روز گذشته در جمع کثیری از نمازگزاران مسجد رسول اعظم (ص) شهر سیهات با اشاره به شریعت اسلامی و آثار کمالی آن گفت: شریعت اسلامی غیر از تجلی کمال و روح رسول اکرم (ص) و اهل بیت (ع) نیست بلکه آن دو همانند دو بال پرنده برای پرواز است که ملازم یکدیگر هستند.


وی افزود: نماز که یکی از ارکان شریعت اسلامی است در ابتدای آغاز اسلام هیچ کس به شکل نحوی قرائت آن را بلد نبود. حضرت جبرئیل (ع) بر حضرت محمد (ص) نازل شد و به ایشان فرمود که نماز را به مسلمانان یاد بدهد.


این عالم عربستانی در ادامه به دومین اصل شریعت یعنی زکات اشاره کرد و بیان داشت: از جانب خدا به پیامبر اسلام (ص) خطاب آمد که مردم را نسبت به دادن زکات آگاه و آموزش بدهد.


وی سومین اصل شریعت را روزه خواند و اظهار داشت: بعد از اینکه پیامبر خاتم (ص) نماز و زکات را به مردم آموزش داد خداوند به ایشان امر کرد که احکام روزه را نیز به آنان آموزش دهد. سپس پیامبر اعظم (ص) بعد از آموزش این ارکان اساسی اسلام به مسلمانان آداب صحیح حج را به آنان یاد داد.


حجت الاسلام شیخ النمر آخرین رکن اساسی اسلام را ولایت خواند و عنوان کرد: پس از اینکه پیامبر اسلام احکام شریعت را به آنان آموزش داد آیه ولایت بر پیامبر نازل شد و از ایشان خواست که به مردم بگوید که تمسک به ولایت مهر تاییدی بر اعمالشان است.


وی نجات از ظلالت و گمراهی، درک معارف دینی، یافتن حقیقت اسلام، حفظ وحدت اسلامی و مشخص شدن چارچوب اسلام  را بخشی از آثار تمسک به ولایت اهل بیت (ع) برشمرد و اظهار داشت: این شریعت و فقهی که در بین مسلمانان وجود دارد با احادیث، تفسیر و کلام ائمه معصومین (ع) کامل و قابل اجرا است و اگر احادیث و تمسک به ولایت نبود شیوه و آدب صحیح انجام اعمال حج، نماز، روزه، ازدواج را نمی توانستیم انجام دهیم.


این عالم عربستانی یکی دیگر از آثار عدم تمسک به اهل بیت (ع) را بدعت در دین دانست و گفت: بدعت در دین و فتواهای بی پایه اساس نشان از عدم تمسک به ولایت معصومین(ع) است./994/ب901/ک

ارسال نظرات