۲۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۱۹۲۷۵۵

برگزاری نخستین کنفرانس «دین و صلح» در روسیه

خبرگزاری رسا ـ نخستین کنفرانس "دین و صلح" با حضور بیش از 400 میهمان و کارشناس مسائل دینی از روسیه، اروپا و آمریکا در روسیه برگزار شد.
همايش "دين و صلح" در روسيه
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری "Islam.ru"، نخستین همایش "دین و صلح" در روسیه با هدف بررسی مدل های همزیستی مسالمت آمیز ادیان مختلف در جامعه در سالن مطبوعاتی خبرگزاری RIA Novosti برگزار شد.
 
در این کنفرانس بیش از 400 میهمان، از جمله نمایندگان ادیان بزرگ و متخصصان روابط بین ادیان از روسیه، اروپا و آمریکا حضور داشتند.
 
روشن حضرت آبیاسوف، قائم مقام شورای مفتیان روسیه به همراه رییس اتحادیه مسیحیان روسیه، رییس انجمن یهودیان روسیه و نماینده رییس جامعه بوداییان روسیه از جمله سخنرانان نخستین همایش "دین و صلح" در روسیه بودند.
 
روشن آبیاسوف، قائم مقام شورای مفتیان روسیه در سخنانی در این کنفرانس گفت: ملت روسیه در بیشتر سالهای قرن بیستم تحت فرمان حکومت تمامت خواهی بود که سعی کرد انسان و جامعه جدیدی ایجاد کند اما این تجربه شکست خورد.
 
قائم مقام شورای مفتیان روسیه تاکید کرد: علی رغم تلاش های حکومت کمونیستی، ایمان به خدا در قلب مردم باقی ماند. انسان به عبادت خداوند احتیاج دارد.
 
وی با بیان این که امروزه افراد زیادی در جامعه وجود دارند که خود را منکر خدا می دانند خاطرنشان کرد: ادیان بزرگ در حال حاضر از تمامی ظرفیت های خود استفاده نمی کنند و مسلمانان روسیه به اندازه کافی مسجد ندارند./990/ب904/د
ارسال نظرات