۰۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۱۹۳۵۴۴
حزب الله لبنان:

بازداشت دبیر کل جمعیت الوفاق دلیل ورشکستگی سیاسی رژیم بحرین است

خبرگزاری رسا ـ حزب الله لبنان در بیانیه‌ای بازداشت دبیر کل جمعیت شیعی الوفاق از سوی نظام بحرین را محکوم و آن را نشانه ورشکستگی سیاسی رژیم آل‎خلیفه توصیف کرد.
حزب الله

 

به گزارش خبرگزاری رسا، جنبش حزب الله لبنان شب گذشته پس از بازداشت شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین که اصلی ترین گروه شیعه مخالف رژیم بحرین است در بیانیه‎ای اعلام کرد: نظام بحرین روند سرکوب و ستم به ملت مظلوم بحرین را با بازداشت شیخ علی سلمان دبیر کل جنبش الوفاق به سرحد خود رسانده است.


این بیانیه افزود: اقدامات نظام بحرین برای ارعاب ملت که تا بازداشت عالم جلیل القدر شیخ علی سلمان پیش رفته است دلیل ورشکستی و درماندگی سیاسی و معنوی است که این نظام با آن به سر می برد و این نظام را در باتلاق خصومت ملت با خود فرو برده است و به همین دلیل این نظام به نظامیان خارجی تکیه کرده که حاکمیت بحرین را نقض کرده و به دشمنی با ملت بحرین روی آورده‎اند ملتی که چیزی جز برخورداری از ساده ترین حقوق خود در آزادی، عدالت و دموکراسی را نمی‎خواهد.


این بیانیه تاکید کرد: حزب الله این اقدام سرکوبگرانه نظام بحرین را محکوم می‎کند و خواستار همبستگی بیش تر با شیخ علی سلمان می‎شود و از همه احزاب بحرینی و نهادهای بین المللی و سازمان‎های حقوقی و مردم نهاد نیز می‎خواهد که مقامات بحرینی را مسؤول کامل هر‎گونه اذیت و آزار جسمی و روحی به وی بدانند و خواستار آزادی فوری وی بشوند.


جمعیت الوفاق بحرین اعلام کرد مقامات بحرینی شب گذشته شیخ علی سلمان را در رابطه با اظهاراتش در خطبه‎های نماز جمعه بازداشت و پس از بازجویی آزاد کردند.


شیخ سلمان پس از آزادی گفت ممنوع السفر شده است.


وزارت کشور بحرین در پیامی که در پایگاه توئیتر منتشر شد اعلام کرد: دبیرکل جمعیت الوفاق در خطبه‎های نماز جمعه اظهارات تحریک آمیز علیه دولت بیان کرده و تشویق به آشوب و خشونت کرده است.


شیخ سلمان در پیامی که شنبه شب خطاب به ملت انقلابی بحرین فرستاد اعلام کرد که آزاد شده است و بار دیگر از آنان خواست اعتراضاتشان را به صورت صلح آمیز حفظ کنند.


مقامات بحرینی برخی فعالان سیاسی و مدافعان حقوق بشر را به اتهام تحریک به خشونت احضار می‎کنند.


خلیل المرزوق معاون دبیر کل جمعیت الوفاق در ماه سپتامبر گذشته بازداشت شد و قرار است به اتهام تحریک به اقدامات تروریستی محاکمه شود.


مذاکرات دولت بحرین با برخی احزاب مخالف از جمله الوفاق نیز تاکنون نتیجه ای نداشته است، الوفاق خواستار نظام پادشاهی مشروطه و انتخاب دولت توسط پارلمان منتخب است که نظام بحرین با آن موافقت نمی‎کند./994/ت101/ک


منبع: فارس

ارسال نظرات