۱۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۱۹۳۸۷۸

سیری در مجموعه چهل جلدی «مرور آراء و مواضع اصحاب فتنه»/ جلد 26 الی 30

خبرگزاری رسا ـ مجموعه چهل جلدی کتاب «مروری بر آراء و مواضع اصحاب فتنه» از سوی انتشارات شناسه منتشر شده است.
مرور آراء و مواضع اصحاب فتنه

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مرور آراء و مواضع اصحاب فتنه با موضوع گزارش ریشه‌ها و روند انحراف و خیانت فتنه‌گران در چهل جلد از سوی انتشارات شناسه چاپ و منتشر شده است.

 

جلد بیست و ششم از مجموعه «اصحاب فتنه»، به بررسی و مواضع «مهر انگیز کار» اختصاص دارد وی از فعالان ترویج فمینیسم در ایران است و تمایلات سلطنت طلبانه نیز در نوشته‌ها و مواضعش مشهود است. مهرانگیز کار در جریان فتنه 88 علیه نیروهای ارزشگرا و مدافع به ارائه گزارش و تحلیل پرداخت و با نامه نگاری و ارتباط مستقیم با محافل حقوق بشری غربی که زیر نفوذ محافل ضد دین و صهیونیسم قرار دارند؛ از آن‌ها خواست در امور داخلی ایران دخالت نمایند.

 

بیست و هفتمین جلد این مجموعه به بررسی و مواضع «بابک داد» اختصاص دارد. وی شخصیتی ضعیف و کاریکاتوری دارد و مهم‌ترین ویژگی وی در فضای رسانه‌ای فحاشی و هتاکی است. اغلب نوشته های او حاوی مضامین نامناسب نسبت به اسلام، نظام، ولایت فقیه، رهبری نظام و فرهنگ ایرانی است.

  

جلد بیست و هشتم این مجموعه به بررسی و مواضع «مجتبی واحدی» اختصاص دارد. واحدی مدت‌ها سردبیر روزنامه آفتاب یزد و از نزدیکان مهدی کروبی بود. وی بعد از وقوع فتنه 88 همچنان در روزنامه آفتاب یزد به دفاع از فتنه‌گران ادامه داد. وی به طور پنهانی به لندن رفت و در آنجا به ارائه مطلب به نشریات الکترونیک، ضد انقلاب خارج کشور و همکاری با رسانه‌های معاند مانند صدای آمریکا و بی‌بی‌سی مبادرت کرد، و چهره واقعی خود را در خصومت با نظر امام و رهبری انقلاب و نفی قوانین کشور و حتی نفی قانون اساسی جمهوری اسلامی آشکار نمود.
 
بیست و نهمین جلد این مجموعه به بررسی و مواضع «مسعود بهنود» اختصاص دارد. بهنود از سرسپردگان رژیم پهلوی بود. وی در طول فعالیت‌های مطبوعاتی خود همواره تلاش کرده مدافعان راستین انقلاب را تخطئه و علیه آن‌ها فضا سازی کند. او صریحا انقلاب را امری نامعقول و جنون‌آمیز تلقی می‌کند. بهنود در جریان فتنه به دفاع از فتنه‌گران و آشوب‌ها مبادرت کرد و در رسانه‌های ضد نظام مانند بی‌بی‌سی و صدای آمریکا به طرح دیدگاه های همسو، به برنامه برانداز نرم مبادرت کرد.
 
سی امین جلد از مجموعه «اصحاب فتنه» به بررسی و مواضع «محمدرضا یزدان پناه» اختصاص دارد. وی از فعالان مطبوعاتی دوم خردادی بود؛ که در نشریاتی مانند کارگزاران و یاس نو کار می‌کرد و بعد از فتنه 88 در تیرماه سال 88 دستگیر و سپس آزاد و بعد از کشور خارج و به جرگه روزنامه‌نویسان فراری پیوسته و به قلم‌فرسایی علیه نظام مشغول شد.
 
جلدی سی و یکم این مجموعه به بررسی و مواضع «عبدالعلی بازرگان» اختصاص دارد. وی فرزند مهدی بازرگان است که همانند پدرش در چهار چوب نهضت آزادی فعالیت داشته است. وی بر همان سیاق نهضتی‌ها به موضع‌گیری علیه نظام و به ویژه ولایت فقیه مبادرت کرده و بعد از فتنه 88 با ارائه مطالب گزنده و موهن و با سوء استفاده از متون دینی به نفی ماهیت انقلاب اسلامی و نظام برآمده از آن پرداخته و نسبت‌های بسیار ناروایی به آن می‌دهد.
 
جلدی سی و دوم این مجموعه به بررسی و مواضع «شکوه میرزادگی» اختصاص دارد. وی دارای گرایش‌های فمینیستی غلیظ بوده و در پی دیدگاه‌های اسماعیل نوری علا است. میرزادگی در جریان فتنه سبز از یک سو علیه سران فتنه موضع گرفته بود با این توجیه که آنان خواهان تغییر بنیادی نظام نیستند؛ و از سوی دیگر همچون نوری علا به تبلیغ دیدگاه‌های سکولار می‌پرداخت و هم سران فتنه و هم فتنه‌گران داخل و خارج از کشور را به استفاده از فرصت برای ساقط کردن کلی نظام فرا می‌خواند.
 
سی و سومین جلد از این مجموعه به بررسی و مواضع «الهه بقراط» اختصاص دارد. وی یکی از نویسندگان روزنامه کیهان لندن است؛ که نشریه‌ای سلطنت‌طلب به شمار می‌رود. وی از یک سو به گروه های سلطنت طلب و از سوی دیگر به دستگاه های اطلاعاتی غرب خدمت‌رسانی می‌کند. وی مواضع تند علیه اسلام و انقلاب اسلامی دارد.
 
جلد سی و چهارم این مجموعه به بررسی و مواضع «پروین بختیارنژاد» اختصاص دارد. وی از فعالان جریان فمینیسم در ایران است، که بیشتر به آسیب‌های اجتماعی زنان توجه کرده و از این مسئله برای سیاه‌نمایی وضعیت عمومی جامعه و موقعیت زنان در جمهوری اسلامی ایران بهره می‌برد. وی خواستار تداوم اقدام ساختار شکنانه برای ترویج بی‌بند و باری جنسی است. بقراط مشوق عدم پایبندی زنان به خانواده است و رعایت اخلاق خانوادگی را به سخره می‌گیرد.
 
سی و پنجمین جلد از مجموعه «اصحاب فتنه» به بررسی و مواضع «داریوش سجادی» اختصاص دارد. وی در جریان فتنه 88 و حتی ماه‌های پیش از آن به موضع گیری به نفع نامزدهای خاص اقدام کرده و در چهار چوب جنگ رسانه ای به قصد فریب افکار عمومی و مظلوم نمایی یکی از جریان‌های فعال در فتنه 88 فعالیت خود را دنبال نمود.
 
جلد سی و ششم این مجموعه به بررسی و مواضع «اسماعیل نوری علا» اختصاص دارد. وی از نویسندگان هتاک و به شدت ضد اسلام و به ویژه ضد تشیع است. وی در جریان فتنه 88 تلاش کرد از خود چهره هوشیار و آگاه به زیر و بم تحولات نشان دهد و به همین جهت از هیچ نامزدی حمایت نکرد اما در واقع امر وی با استفاده از فرضت ایجاد شده و کاملا همسو با سناریوی براندازی نرم، به تبلیغ سکولاریسم به عنوان بدیل جمهوری اسلامی ادامه داد و حتی در مواردی اعلام کرد فتنه سبز زمینه ساز ورود به دوره استقرار سکولاریسم در ایران است.
 
سی و هفتمین جلد این مجموعه به بررسی و مواضع «پرویز داور پناه» اختصاص دارد. وی از عناصر جبهه ملی است، علیه دین موضع دارد و معتقد است دین باید از سیاست جدا باشد. وی در جریان فتنه 88 از کاندیداهای فتنه به طور مدام درخواست می‌کرد برای نشان دادن حسن نیت خود و این که کارگزار نظام نیستند مطالبات و دیدگاه‌های مصدق را ارائه کنند.

 

جلد سی و هشتم این مجموعه به بررسی و مواضع «نیلوفر زارع» اختصاص دارد. وی از روزنامه‌نگاران روزنامه‌های اصلاح طلب بود که پس از فتنه 88 از ایران خارج شد و به همکاری با نشریات ضد انقلاب و به ویژه نشریات الکترونیکی فتنه سبز روی آورد.

 

سی و نهمین جلد این مجموعه به بررسی و مواضع «شیرین عبادی» اختصاص دارد. عبادی از مدت‌ها قبل از خروج همیشگی از ایران در داخل کشور علیه نظام فعالیت می‌کرد و دهه هشتاد خورشیدی به تدریج بر حجم این فعالیت‌ها افزود. وی بعد از فتنه 88 بر اقدامات خود علیه نظام افزود؛ وی در نوشته‌های و اظهاراتش حملات تندی را علیه نظام شرع اسلام به عمل آورد.
 
چهلمین و آخرین جلد از مجموعه «اصحاب فتنه»، به بررسی و مواضع «روزبه امیر ابراهیمی» اختصاص دارد. وی از فعالان مطبوعاتی جریان اصلاحات بود که به مرور به طیف تندرو این جریان گرایید و محمد خاتمی را به دلیلی عدم موضع‌گیری تند علیه ولایت فقیه مورد انتقاد قرار داد. وی همراه همسرش به آمریکا رفت و به فعالیت رسانه‌ای علیه نظام پرداخت./998/ز503/ق
ارسال نظرات