۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۵
کد خبر: ۱۹۴۲۳۷
در دیدار با هیأت حزب الله؛

تشکیک مفتی لبنان نسبت به پرداخت پول هنگفت از سوی عربستان به ارتش لبنان

خبرگزاری رسا ـ مفتی اهل تسنن لبنان نسبت به پرداخت پول هنگفت از سوی عربستان سعودی به ارتش لبنان ابراز شک و تردید کرد.
محمد رشيد قباني مفتي لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، جمعی از مسؤولان حزب الله لبنان صبح امروز با شیخ محمد رشید قبانی، مفتی اهل تسنن این کشور در دار الفتوا دیدار و گفت‎وگو کردند.

 

حجت الاسلام شیخ عبدالمجید عمار از مسؤولان حزب الله در این دیدار گفت: در این دیدار حامل پیام سلام سید حسن نصرالله هستیم. دارالفتوا به همه مسلمانان و لبنانی ها تعلق دارد و نماد وحدت کشور به شمار می آید.

 

وی افزود: متاسفانه فتنه انگیزان که از مواضع وحدت طلبانه این دارالافتا به ویژه شیخ قبانی به ستوه آمده اند در حال هجمه شدید به این مرکز هستند.

 

شیخ قبانی نیز با اشاره به اینکه تشکیل دولت بدون حزب الله امکان پذیر نیست، گفت: رابطه دارالافتا با حزب الله بسیار مطلوب بوده و در حال گسترش است . همه تلاش ها برای تخریب رابطه میان این دو مرکز محکوم به شکست است.

 

وی اتهام حزب الله به دست داشتن در برخی انفجارهای لبنان را خنده آور توصیف کرد و ادامه داد: این سخنان اصلا لیاقت پاسخگویی را ندارد. یک جریان سیاسی که سرشار از کینه و ناامیدی است با این اتهامات درصدد تحقق اهداف خود است و این موضوع را می توان در گفتمان و بیانیه های آنان مشاهده کرد.

 

مفتی لبنان پرداخت هدیه از سوی عربستان به ارتش لبنان را مشکوک خواند و تصریح کرد: ما مخالف تقویت ارتش نیستیم بلکه نسبت به اهداف این اقدام مشکوک هستیم. ارتش لبنان با توجه به مقاومت در برابر دشمن صهیونیسم باید تقویت شود و این امر هم اکنون از سوی جمهوری اسلامی ایران انجام می گیرد.

 

قبانی افزود: رژیم صهیونیستی، غرب و برخی کشورهای منطقه با پرداخت پول به ارتش می خواهند اهداف سیاسی خود را در لبنان پیگیری کنند./980/ب902/د

ارسال نظرات