۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۱۹۴۹۵۶
امام جمعه حی عربستان:

برخی برای دستیابی به اهداف سیاسی به پیامبر دروغ نسبت می‎دهند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه منطقه حی جزیره عربستان دروغ نسبت دادن به پیامبر اسلام(ص) را یکی از بزرگترین گناهان دانست و گفت: برخی برای دستیابی به اهداف سیاسی به حضرت محمد (ص) دروغ نسبت می‎دهند.
حجت الاسلام شيخ حسين المصطفي امام جمعه قطيف عربستان


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ حسین المصطفی امام جمعه منطقه حی جزیره عربستان روز گذشته در مسجد امام هادی (ع) این شهر، به رد شبهاتی در مورد پیامبر اسلام (ص) پرداخت و گفت: شیعیان معتقد هستند که پیامبر اسلام (ص) به دلیل داشتن مقام عصمت هیچ گاه در تصمیم‎های دنیایی خود دچار اشتباه نشده است.


وی افزود: برخی می‎پندارند که حضرت محمد (ص) در تصمیمات دنیایی خود دچار اشتباه شده است، بنابراین آنان به این گونه سخنان استدلال و استنباط احکامی می‎کنند.


این عالم عربستانی رابطه‎ بین دروغ و افترا را عموم و خصوص مطلق دانست و بیان داشت: دروغگویی زمینه ساز فساد در جامعه است. خداوند کسانی را که تهمت و افترا به دیگران نسبت می‎دهند و دروغگو هستند را در آخرت عذاب می‎کند. 


 وی با اشاره به آیه 56 تا 62 سوره طه عنوان کرد: دلالت این آیه‎ها عام است بنابراین بر انسان‎ها واجب است که از افترا، تهمت و دروغ پرهیز کنند. با اتهام به دیگران حقیقت پوشیده و وجهه‎ی دروغ نمایان می‎شود.


حجت الاسلام المصطفی افترا و دروغ بستن به خداوند را از بزرگترین گناهان بیان کرد و اظهار داشت: کسانی که به خداوند افترا می‎زنند در آخرت و دنیا به شدیدترین عذاب‎ها مجازات می‎شوند.


وی افزود: برخی بر دستیابی و رسیدن به اهداف سیاسی، مذهبی و تجاری به نبی اکرم (ص) دروغ می‎بندند./994/ب902/د

ارسال نظرات