۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۲۳:۱۴
کد خبر: ۱۹۵۱۵۸
رییس اوقاف سنی عراق:

اختلاف و تفرقه به معنای دوری از پیامبر است

خبرگزاری رسا ـ رییس اوقاف اهل تسنن عراق، هرگونه اختلاف، نزاع و تفرقه را به معنای دوری از سیره نبوی توصیف کرد.
شيخ محمود الصميدعي رييس اوقاف سني عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ محمود الصمیدعی، رییس اوقاف اهل تسنن عراق در پیامی که امروز در جشن میلاد پیامبر اکرم(ص) در بغداد قرائت شد، گفت: اختلاف، نزاع و تفرقه به مثابه دوری از رسول خدا حضرت محمد مصطفی(ص) است.

 

وی افزود: حضرت محمد(ص) نماد وحدت و همبستگی به شمار می آید، همه را متحد کرد و هیچ گاه متفرق نساخت، هر آنچه داشت به دیگران بخشید و تنها در راه رضای خداوند خشمگین شد.

 

الصمیدعی مشارکت همه مسلمانان در شعائر دینی را بسیار زیبا توصیف کرد و اظهار داشت: چندی پیش در مراسم شهادت امام حسین(ع) شرکت کرده و هم اکنون برای گرامی داشت میلاد حضرت محمد مصطفی(ص) دور هم جمع شده ایم. این نشانه همبستگی زیبایی است که ان شاء الله تا ابد ادامه می یابد.

 

رییس اوقاف اهل تسنن عراق تصریح کرد: محمد(ص) ما را جمع و متحد می سازد، پس باید به گونه ای باشیم که خدا و پیامبر از ما می خواهند.

 

وی ادامه داد: میلاد رسول خدا(ص) میلاد پیامی است که قواعد زندگی و تمدن را پایه گذاری کرد و در دو کلمه توحید و وحدت کلمه خلاصه می شود. بنابراین هرگونه اختلاف و تفرقه به معنای دوری از سیره نبوی است.

 

در بخش پایانی این پیام آمده است: حضرت محمد(ص) بشریت، انسانیت، عدالت، انصاف و صلح را دوست دارد و ما باید از میلاد ایشان درس های زندگی گرفته و از اختلافات خودداری کنیم. امیدوارم شاهد ذوب شدن اختلافات میان مسلمانان باشیم و عراق نیز از کشوری متحد بماند./980/ب902/د

ارسال نظرات