۲۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۱۹۵۲۲۳

بررسی عوامل و موانع وحدت در سیرالئون

خبرگزاری رسا ـ عوامل و موانع وحدت اسلامی به مناسبت میلاد حضرت محمد(ص) و ولادت امام جعفر صادق(ع) در سیرالئون مورد بررسی قرار گرفت.
بررسي عوامل و موانع وحدت در سيرالئون

 

به گزارش خبرگزاری رسا، به مناسبت میلاد حضرت محمد(ص) و ولادت امام جعفر صادق(ع) در اولین روز هفته وحدت در نشستی عوامل و موانع وحدت در سیرالئون از سوی دانشکده اسلامی فریتاون شعبه جامعه المصطفی در این کشور و با همکاری مجمع جهانی اهل بیت(ع) در محل سالن اجتماعات آن دانشکده برگزار شد.


 در این نشست، قزلسفلی رایزن فرهنگی ایران، شیخ احمد تیجان سیلاه امام جمعه مسجد مرکزی فریتاون و خانم نادیا باح بانوی فعال اسلامی راجع به اهمیت برگزاری مراسم در ولادت‎ها و شهادت‎های معصومین(ع)، ابعاد شخصیت حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع)، جایگاه امامت در اسلام و عوامل، موانع و نقش وحدت مسلمین در حفظ عظمت امت اسلامی و توسعه جهان اسلام سخنرانی کردند.


محمدرضا قزلسفلی رایزن فرهنگی ایران در بخشی از سخنان خود در پاسخ به شیطنت‎های عوامل وهابیت مبنی بر جایز نبودن برگزاری مناسبت‎های دینی با استناد به ادله قرآنی، نقلی و عقلی متعددی گفت: برگزاری مراسم برای ولادت حضرت محمد(ص) و ائمه معصومین(ع) به دستور قرآن مجید مطلوب است، یادآوری معجزات و سیره معصومین(ع)، ادای مراتب سپاس و تشکر از زحمات آن‎ها، شناختن بیشتر ابعاد شخصیت رسول اکرم(ص) و اهل بیت(ع)، باعث زیاد شدن محبت به آن‎ها، مورد تائید علما و مسلمانان در همه کشورهای اسلامی، تثبیت و تقویت دل‎ها و عقاید به پیامبر اکرم(ص) و خاندان آن حضرت براساس آیه «و کلا نقص علیک من انباء الرسل ما نثبت به فؤادک» و ... امری صحیح، شرعی و منطبق با قرآن و سنت است.


جایگاه حیاتی امامت در اسلام، ویژگی‎های اخلاقی و اجتماعی حضرت محمد(ص) به عنوان الگو، نقش امام خمینی(ره) در ایجاد، تقویت و حفظ وحدت مسلمانان جهان و در ادامه تحکیم وحدت از سوی امام خامنه‎ای، شیطنت‎های دشمنان اسلام و عوامل افراطی و منحرف آن‎ها در ایجاد تفرقه بین مسلمین و ... بخش‎هایی از سخنان رایزن فرهنگی در این مراسم بود.  


 آقایان حجت الاسلام جواد رقوی رییس دانشکده اسلامی فریتاون و سعید الرحمان رییس احمدیه در سیرالئون طی ایراد سخنان کوتاهی به اهمیت حیاتی وحدت بین مسلمین، ضرورت شناخت دشمنان و توطئه‎های آن‎ها و لزوم افزایش بصیرت و بیداری در بین مسلمانان تاکید کردند.


پخش تلاوت آیاتی از کلام الله مجید از سوی قاری نوجوان ایرانی در محضر رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای، اهدای جوایز به برگزیدگان مسابقات بین المللی قرآن مجید و طلاب المصطفی، اجرای سرودهای سنتی و دینی مرتبط با ولادت حضرت محمد(ص) و امام صادق(ع) از سوی گروه های سرود فریتاون، نمایش بخش‎هایی از زندگانی پیامبر اکرم(ص)، برگزاری کارگرو‎ه‎های هم اندیشی در خصوص تبیین عوامل و موانع وحدت امت اسلامی و ... از جمله برنامه‎های این نشست بود./994/ب103/د

ارسال نظرات