۲۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۱۹۵۳۳۲

یکی از علمای لبنان بر لزوم ایستادگی ملت در برابر جریان تکفیری تأکید کرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه منطقه برج البراجنه بیروت لبنان با محکوم کردن انفجار منطقه هرمل این کشور، ایستادگی شهروندان در برابر جریان‎های تکفیری را خواستار شد.
حجت الاسلام شيخ احمد قبلان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ احمد قبلان، امام جمعه مسجد امام حسین(ع) منطقه برج البراجنه بیروت لبنان در خطبه‎های نماز جمعه روز گذشته، وضعیت این کشور را بسیار اسفبار خواند و گفت: اداره امور کشوری و حکومتی باید متکی به آرای مردم و مصلحت آنان باشد نه اینکه دولت‎مردان کشورهای خارجی برای مردم لبنان تصمیم گیری کنند.


وی با انتقاد از لبنانی‎های مقیم کشورهای خارجی بیان داشت: بسیاری از لبنانی‎ها که در خارج از این کشور زندگی می‎کنند به فکر منافع و مصالح لبنان نیستند.


این عالم لبنانی افزود: همه مردم لبنان باید با یکدیگر متحد شده و به دفاع از کشورشان در برابر همه دسیسه‎ها و توطئه‎های دشمنان بپردازند زیرا این کشور متعلق به همه لبنانی‎ها است.


حجت الاسلام قبلان بازگشت امنیت و ثبات را متکی بر اراده مردم دانست و تصریح کرد: ملت لبنان باید در برابر اقدامات شنیع جریان‎های تکفیری ایستادگی کند.

 

امام جمعه مسجد منطقه برج البراجنه بیروت با تاکید بر وحدت ادیان و مذاهب گفت: فرقی بین مسیحی با مسلمان و همچنین شیعه و سنی نیست و همه باید با حفظ وحدت به خوبی در کنار یکدیگر زندگی کنند.


وی از نقشه شوم دشمنان علیه لبنان پرده برداشت و اظهار داشت: دشمنان خواهان نابودی لبنان و ایجاد اختلاف بین طایفه‎های مختلف هستند.


حجت الاسلام قبلان با محکوم کردن انفجار منطقه هرمل لبنان تصریح کرد: دشمنان با انفجار در منطقه هرمل بی‎گناهان را مورد هدف قرار دادند.


گفتنی است در انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده که روز گذشته در نزدیکی یک ایست بازرسی ارتش در شهر هرمل در شرق لبنان روی داد، 4 نفر کشته و 38 تن دیگر زخمی شدند./994/ب902/د

ارسال نظرات