۲۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۱۹۵۳۵۰

انگلیس ارتش میانمار را برای کشتار مسلمانان آموزش می‎دهد

خبرگزاری رسا ـ یکی از سازمان‎‎های فعال در امور مربوط به حقوق بشر با انتشار گزارشی از تصمیم انگلیس برای حمایت مالی از آموزش ارتش میانمار که دخالت گسترده‎ای در کشتار مسلمانان این کشور دارد، انتقاد کرد.
ميانمار
 
به گزارش خبرگزاری رسا، یک سازمان شناخته شده مدافع حقوق بشر با انتشار گزارشی از تصمیم انگلیس برای تامین مالی و پرداخت هزینه های مربوط به آموزش ارتش میانمار که به کشتار مسلمانان این کشور می پردازد، انتقاد کرد.
 
سازمان حقوق بشری Burma Campaign UK با انتشار گزارشی با عنوان "آموزش جنایتکاران جنگی؟ انگلیس ارتش میانمار را آموزش می دهد" اعلام کرد که تصمیم دولت انگلیس در اختصاص دادن حداقل 87850 پوند برای پروژه آموزش ارتش میانمار عمیقا مایه تاسف است.
 
در این گزارش آمده است که دولت انگلیس بدون قرار دادن هیچ گونه پیش شرطی که مستلزم بهبود وضعیت حقوق بشر و حمایت از اصلاحات دموکراتیک در میانمار باشد حاضر به حمایت مالی از آموزش ارتش این کشور شده است.
 
مارک فارمانر، مدیر سازمان Burma Campaign UK در مصاحبه ای اعلام کرد که لندن تا جایی که امکان دارد خود را به دولت میانمار نزدیک کرده است تا موقعیت های تجاری و فرصت های سرمایه گذاری موجود و آینده را از دست ندهد.
 
دولت میانمار حاضر نیست مسلمانان روهینگیا که در این کشور ساکن هستند را به عنوان شهروندان این کشور به رسمیت بشناسد و آنها را مهاجران غیرقانونی می خواند.
 
از سال 1982 میلادی و زمانی که قانون جدید اعطای حق شهروندی در میانمار به تصویب رسید مسلمانان روهینگیا از به دست آوردن حق شهروندی خود محروم مانده اند.
 
در سالیان اخیر بوداییان افراطی میانمار بارها به مسلمانان حمله کرده و خانه های آنان را در چندین روستای ایالت راخین به آتش کشیده اند اما دولت و ارتش این کشور نه تنها مانع چنین حملاتی نمی شوند بلکه گزارش های بسیاری نشان می دهند که با آنها همکاری نیز دارند./990/ب903/د
ارسال نظرات