۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۱۹۶۱۴۲

حمایت سازمان‎های اروپایی از طرح‎های مخالفان بحرینی برای خروج از بحران

خبرگزاری رسا ـ سازمان‎ها و نهادهای حقوق بشر اروپایی از اقدامات و برنامه‎های مخالفان بحرینی برای برون رفت از بحران سیاسی بحرین حمایت کردند.
بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سفر هیأت مخالفان بحرینی به کشورهای اروپایی برای بیان دیدگاه‎های خود امروز در فرانسه پایان یافت.


هیأت مخالفان بحرینی با شعار «دستیابی به حق ملت بحرین مبنی بر دموکراسی و مشارکت سیاسی» به عنوان پیام خود به نهادهای و سازمان‎های حقوق بشر اروپایی تلاش کرد دیدگاه‎های خود را در این باره توضیح دهد.


برخی طرف‎های شرکت کننده در این هیأت گفته‎اند در این دیدارها، اروپایی‎ها با واقعیت بحرانی بودن فضای سیاسی و حقوق بشری بحرین آشنا شدند.


همچنین سازمان‎های اروپایی در جریان طرح گفت‎وگوی ملی بحرین پیشنهادی سلمان بن حمد آل‎خلیفه ولیعهد بحرین که پدرش پادشاه این کشور وی را مأمور آن کرده است قرار گرفتند.


عبدالجلیل خلیل رییس فراکسیون مستعفی جمعیت الوفاق در پارلمان بحرین در این باره گفت: ما دیدگاه‎های خود را در خصوص حل و فصل بحران بحرین که بتواند خواسته‎های ملت این کشور را برآورده کند به اروپایی‎ها منتقل کردیم.


از سوی دیگر عبدالنبی سلمان دبیرکل جمعیت تریبون دموکراتیک پیشروی بحرین و عضو هیأت مخالفان گفت: دولت بحرین باید برای سرعت بخشیدن به روند حل بحران سیاسی در این کشور موانع گذشته را بر طرف کند.


وی افزود: رژیم بحرین باید با جدیت اجرای اصلاحات را در این کشور پیگیری کند.

 

در پایان رضی الموسوی معاون دبیر کل جمعیت «وعد» بحرین (مخالف دولت) درباره سفر هیأت مخالفان گفت: نهادهای حقوق بشر و سازمان‎های بین المللی اروپایی از دیدگاه‎ها و نظرات مخالفان بحرینی در خصوص بحران سیاسی این کشور حمایت کردند./994/ب102/د
منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات