۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۱۹۷۳۶۱
رییس حزب همبستگی ملی لبنان در گفت‎وگو با رسا؛

جنگ در سوریه با هدف تضعیف خط مقاومت دنبال می‎شود/ قدرت نظامی ایران جهانی است

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای اهل تسنن لبنان با تاکید بر اینکه هدف اصلی آمریکایی ها از حضور در سوریه تضعیف خط مقاومت است بیان داشت: برای حفظ خط مقاومت باید با یکدیگر متحد شویم.
شيخ مصطفي ملص رئيس تجمع همبستگي ملي لبنان
 
شیخ مصطفی ملص، یکی از علمای اهل تسنن و رییس حزب همبستگی ملی لبنان در گفتوگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، جمهوری اسلامی ایران را یکی از قدرتهای برتر خاورمیانه برشمرد و بیان داشت: ایران با پیروزی انقلاب اسلامی توانست استکبار جهانی را شکست دهد و قدرت خود را به رخ جهانیان کشد. کشور ایران بعد از شکست هیمنه استکبار با داشتن رهبری حکیم همانند امام خمینی(ره) و حضرت آیت الله خامنهای به انسجام و همبستگی خوبی دست یافت.
 
این عالم اهل سنت پیشرفتهای ایران در سه دههی اخیر را بسیار چشمگیر دانست و خاطرنشان ساخت: کشور ایران علی رغم فشار و تحریمها به موفقیتهای بسیار در حوزههای همانند هستهای، نظامی و صنعتی نائل شده است که در جهان می درخشد.
 
وی ادامه داد: این پیشرفتها به گونهای بوده است که ایران را از کشورهای جهان سوم خارج و در رتبههای اول جهان قرار داده است. انقلاب اسلامی ایران در مسیر مبارکی قدم برداشته است که به امید خداوند موفقیتهایش روزانه بیشتر میشود.
 
رییس حزب همبستگی ملی لبنان به حمایت ایران از فلسطین اشاره کرد و گفت: خدمتی که ملت و مسؤولان ایران به فلسطین انجام داده است هیچ کدام از کشورهای جهان چنین کاری را انجام نداده اند. ایران با پیروزی انقلاب اسلامی سفارت رژیم اشغالگر اسرائیل را تعطیل و آن را به سفارت فلسطین تبدیل کرد و این اقدام در حالی صورت گرفت که تا آن روز هیچ کشوری حاضر به پذیرش سفارت فلسطین نبوده است.
 
شیخ ملص اظهار داشت: ایران در زمینه نظامی نیز کمکهای شایانی به فلسطین انجام داده است و هر جریان و حزبی که علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی بجنگد، ایران تمام قامت به حمایت از آن برخاسته است.
 
وی با تاکید بر نقش اساسی و مؤثر ایران در خاورمیانه بیان داشت: ایران خواهان خروج همه کشورهای خارجی همانند آمریکا، اروپا و رژیم اشغالگر اسرائیل از خاورمیانه و جهان اسلام است.
 
این عالم اهل سنت لبنان با اشاره به هجمههای دشمنان علیه خط مقاومت در این کشور و سوریه گفت: دشمن با نابودی خط مقاومت در لبنان و سوریه درپی ضربه به ایران و نابودی اراده و دین داری مردم است لذا برای حفظ مقاومت در این کشورها باید از یکدیگر حمایت کنیم./994/ب912/ک
 
ارسال نظرات