۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۱۹۸۰۵۶
امام جمعه قطیف عربستان:

آمریکا بزرگ‎ترین ناقض حقوق بشر جهان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قطیف عربستان آمریکا را بزرگترین حامی تروریست در منطقه دانست و گفت: آمریکا برای ایجاد بازار سلاح، همیشه در پی ایجاد فتنه در کشورهای جهان است.
حجت الاسلام صفار خطيب قطيف عربستان


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ حسن صفار، امام جمعه قطیف عربستان روز گذشته در مسجد امام رضا (ع) این شهر، از قاچاق سلاح در کشورهای منطقه به شدت انتقاد کرد و گفت: اگر شواری امنیت سازمان ملل متحد واقعا در ایجاد صلح و امنیت در جهان مصمم است باید با تجارت و قاچاق اسلحه مبارزه کند.


وی افزود: در کشورهای بزرگ، لابی‎ و جلسه‎های متعددی برای ایجاد بازاری مناسب در جهت فروش اسلحه در جهان ایجاد می‎شود. فروش اسلحه در کشورهای بزرگ بخشی از تجارت‎های پر سود آنان محسوب است.


حجت الاسلام صفار با اشاره به نقش آمریکا در ناامنی جهان بیان داشت: ایالات متحده آمریکا و بسیار از کشورهای ابر قدرت، بالاترین آمار فروش اسلحه را به خود اختصاص داده‎اند.


وی آمریکا را آغاز کننده بسیاری از جنگ‎های جهان دانست و تصریح کرد: کمپانی‎های اسلحه سازی با حمایت کشورهای بزرگ جهان همانند آمریکا برای ایجاد بازار مناسب برای فروش اسلحه همیشه درپی ایجاد فته و اختلاف در کشورهای مختلف هستند. آنان با مشارکت در جنگ‎ها علاوه بر ریختن خون بسیاری از مردم مظلوم جهان، اسلحه‎های خود را آزمایش و به فروش می‎رسانند.


این  عالم عربستانی تصریح کرد: چگونه آمریکا خود را مدافع حقوق بشر می‎داند در حالی که خود بزرگ‎ترین ناقض آن است. آمریکا هیچ گاه به حل بحران و مشکلات کشورها کمک نمی‎کند بلکه بر آتش آن می‎افزاید.


وی ادامه داد: بسیاری از کشورهای بزرگ در ظاهر خود را حامی صلح و حقوق بشر می‎دانند ولی در عمل به هیچ یکی از سخنان خود پایبند نیستند.


حجت الاسلام صفار به بخشی کوچکی از جنایت‎های آمریکا اشاره کرد و گفت: آمریکا در حالی کشورهای همسایه سوریه را دعوت برای حل و فصل بحران این کشور می‎کند که خود یکی از اصلی‎ترین کشورهای است که تروریست‎‎ها را آموزش و به سوریه اعزام می‎کند.


وی در پایان سخنان خود عنوان کرد: استعمارگران خارجی تا نابودی کامل کشورهای عربی و اسلامی از آن منطقه خارج نخواهند شد./994/ب903/د

ارسال نظرات