۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۸
کد خبر: ۱۹۹۲۷۲
وزیر اوقاف مصر:

کشتار مسیحیان مصری در لیبی بیانگر خطر تروریسم و اندیشه تکفیری است

خبرگزاری رسا ـ وزیر اوقاف مصر با محکومیت حادثه کشتار مسیحیان مصری در لیبی، تأکید کرد: این گونه اقدامات خطر تروریسم و اندیشه تکفیری را نشان می‌دهد.
مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر، امروز با صدور بیانیه‌ای هدف قرارگرفتن مسیحیان مصری در لیبی و همچنین مسلمانان در آفریقای مرکزی را محکوم و تأکید کرد: دین اسلام همه انواع تروریسم و هدف‌قرارگرفتن غیرنظامیان یا ترساندن آنان را رد می‌کند.


وزیر اوقاف مصر افزود: هدف قرارگرفتن مسیحیان مصری در لیبی، بیانگر هدف قرارگرفتن همه مصری‌ها است و این گونه اقدامات خطر تروریسم و اندیشه تکفیری را نشان می‌دهد که با آن مواجه هستیم.


وی از همه هیات‌ها و سازمان‌های جامعه بین‌الملل به ویژه هیئت‌های عربی و اسلامی، انجام اقدام فوری به‌منظور توقف کشتار دسته‌جمعی مسلمانان در آفریقای مرکزی را خواستار شد.


محمد مختار جمعه همچنین از جامعه بین‌الملل خواست که در مقابل همه اشکال تروریسم اعم از تروریسم دولتی یا گروهی یا فردی بایستند، زیرا تروریسم تر و خشک را با هم خواهد سوزاند و کسی از شرش در امان نخواهد ماند.


وزیر اوقاف مصر تأکید کرد: تروریست‌ها، دین، وطن و ملیت ندارند و همگان باید بدون ترجیح‌دادن منافع سیاسی به مسائل بشردوستانه، در مقابل تروریسم بایستند.


گفتنی است نیروهای امنیتی لیبی هفته گذشته اجساد هفت شهروند مسیحی مصری را در سواحل شرقی لیبی کشف کردند. قربانیان به ضرب گلوله کشته شده بودند و قبل از کشته‌شدن دست و پایشان بسته شده بود.


نیروهای امنیتی لیبی پیکرهای قربانیان را به یکی از بیمارستان‌های این کشور منتقل کردند./982/ب101/د

ارسال نظرات