۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۱:۱۶
کد خبر: ۲۰۰۵۸۲
عضو ارشد حزب الله:

دولت لبنان پیش از پیروزی‎های مقاومت مزدور دشمن بود

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای سیاسی حزب الله لبنان تأکید کرد که دولت لبنان پیش از پیروزی‎های مقاومت اسلامی بسیار ضعیف و گاهی مزدور دشمن به شمار می‎رفت.
سيد ابراهيم امين السيد

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسالام سید ابراهیم امین السید، رییس شورای سیاسی حزب الله لبنان در مراسم بزرگداشت یکی از شهدای این حزب در شهر بعلبک، جریان 14 مارس را به پایان نزاع و اختلاف افکنی دعوت کرد و گفت: این جریان بهتر است به اختلاف افکنی پایان داده و در راه تقویت لبنان و جلوگیری از سوء استفاده دشمنان از این کشور پس از تشکیل دولت و تدوین بیانیه وزارتی تلاش کند.

 

وی افزود: برخی افراد و گروه ها از بیانیه وزارتی مورد توافق میان حزب الله و جریان المستقبل به خشم آمده اند، این افراد بر اساس فتنه مذهبی میان شیعه و سنی زندگی می کنند و همچنان نسبت به اختلاف امیدوارند.

 

حجت الاسلام السید با اشاره به اینکه دولت لبنان پیش از مقاومت بسیار ضعیف بود، تصریح کرد: دولت لبنان را پیش از مقاومت می توان بسیار ضعیف و گاهی مزدور و فاسد توصیف کرد. این دولت در آغوش رژیم صهیونیستی و غرب آرام گرفته بود و با آزادگان و مجاهدان لبنانی و فلسطینی مبارزه می کرد.

 

رییس شورای سیاسی حزب الله ادامه داد: برخی از این مزدوران، امروزه از دولت و مقاومت سخن می گویند، اما باید بگوییم پیش از پیروزی مقاومت در جنگ سال 2000 و 2006 هیچ دولتی به معنای واقعی وجود نداشت.

 

وی به بررسی آخرین تحولات سوریه پرداخت و گفت: پروژه بزرگ جهانی برای ضربه زدن به سوریه به عنوان یکی از پایه های اصلی دفاع از فلسطین و امت اسلامی تدارک دیده شده بود. شکست این پروژه به معنای موفقیتی بزرگ برای مسلمانان و اعراب است و عزت و کرامت را به آنان بازمی گرداند.

 

ابراهیم السید تأکید کرد: آنچه در سوریه رخ می دهد فرصتی برای نابودی فتنه شیعه و سنی است. از همگان می خواهیم در راه بازسازی روابط میان مسلمانان بر اساس مصالح لبنان و منطقه تلاش کنند./980/ب902/د

ارسال نظرات