۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۲۰۱۵۵۶
رییس کمیته شرعی حزب الله لبنان:

امیدواریم مذاکرات ایران و 1+5 به نتیجه مطلوب برسد

خبرگزاری رسا ـ رییس کمیته شرعی حزب الله لبنان با تاکید به اینکه ایران حق هسته‎ای خود را بر جهان ثابت کرده گفت: امیدواریم مذاکرات جدید ایران با گروه 1+5 با حفظ حقوق و احترام متقابل صورت بگیرد و به نتیجه مطلوب برسد.
شيخ محمد يزبک رييس کميته شرعي حزب الله لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ محمد یزبک رییس کمیته شرعی حزب الله لبنان در خطبه‎های نماز جمعه روز گذشته در شهر بعلبک (شرق لبنان) با تاکید به اینکه جمهوری اسلامی ایران با قدرت و عزت وارد باشگاه هسته‎ای جهان شده و حق خود را بر جهان دیکته کرده است، گفت: امیدواریم مذاکرات جدید ایران با گروه 1+5 با حفظ حقوق و احترام متقابل صورت بگیرد و به نتیجه مطلوب برسد.


شیخ یزبک افزود: ملت شجاع و قهرمان ایران که در سایه یک رهبری حکیمانه به استقلال و حاکمیت دست یافته و آن را حفظ کرده و کشورش را توسعه داده و می‎دهد، پس قادر است تا از حقوق خود صیانت و حفاظت کند.


اندیشه شهید صدر نیاز امروز جهان اسلام و عرب است


وی در ادامه سخنان خود با تاکید به اینکه جهان اسلام و عرب امروز به اندیشه و تفکر شهید آیت الله «سید محمد باقر صدر» نیاز دارد، گفت که دشمنان به خاطر همین اندیشه او را ترور کرده و به شهادت رساندند.


شیخ یزبک، سی و چهارمین سالگرد ترور و شهادت آیت محمد باقر صدر را گرامی داشت و تصریح کرد: دشمنان، شهید صدر را به خاطر ترس از اندیشه، مواضع و رهبری جامع و همه جانبه او ترور کردند در حالیکه ایشان فقط به وحدت و دوری از نزاع‌های طایفه‌ای و مذهبی دعوت می‌کرد.


رییس کمیته شرعی حزب الله لبنان با بیان اینکه «شهید صدر در میان ما حاضر است»، تصریح کرد: شهید صدر می‎گفت: در امام خمینی (ره) ذوب شوید چرا که ایشان در اسلام ذوب شده است و همچنین پیروزی را حتمی و ظهور حضرت مهدی(عج) را وعده‎ای نزدیک و صادق می‎دانست اگر خداوند بخواهد.


وی از ملت‎ها و دولت‎های جهان عرب و اسلام خواست که با تحمل مسؤولیت خود در قبال ملت فلسطین با جنایات دشمن صهیونیستی علیه این ملت مقابله کنند و اجازه ندهند صهیونیست‎ها برای ساخت شهرک‎های صهیونیست‌ نشین، سرزمین‎های فلسطینی را مصادره و آن‎ها را آواره کنند.


شیخ یزبک گفت: همه سلاح‌ها باید به روی دشمن صهیونیستی نشانه رود و کشتار و ویرانگری در سرزمین‌های عربی متوقف و جلوی تروریسم که به هیچکس رحم نمی‎کند و تنها به منافع اسراییل خدمت می‎کند، گرفته شود.


وی از اجرای برنامه امنیتی ارتش لبنان در مناطق بقاع و شمال لبنان که با هدف تعقیب تروریست‌ها و مجرمان و بازداشت آن‌ها صورت می‎گیرد، استقبال کرد.


رییس کمیته شرعی حزب الله لبنان با تجلیل از ارتش لبنان و قربانیانی که در راه برقراری امنیت در این کشور تقدیم کرده‌اند، خواستار حمایت از نیروهای ارتش و امنیتی لبنان و توقف خطابه‎های تحریک آمیز علیه آنان شد./994/ب102/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات