۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۸
کد خبر: ۲۰۴۸۳۷

اقامه نماز در خیابان‎های منتهی به مسجد الاقصی

خبرگزاری رسا ـ در پی یورش دسته جمعی گروهک‎های یهودی تندرو به مسجد الاقصی و بسته شدن درهای آن، نمازگزارن در خیابانهای منتهی به این مسجد نماز خود را اقامه کردند.
نماز

 

به گزارش خبرگزاری رسا، صدها نمازگزار فلسطینی روز سه شنبه به خاطر بسته شدن درهای مسجد الاقصی و محاصره آن از سوی نظامیان صهیونیست، در خیابان های منتهی به مسجدالاقصی نماز خود را اقامه کردند.

 

این اقدامات رژیم اشغالگر با هدف ممانعت از اعتکاف شبانه مردم در مسجد و همزمان با دعوت گروه های افراطی یهودی برای یورش دسته جمعی به مسجد الأقصی و به بهانه "عید استقلال" و ادای آیین و مراسم تلمودی و برافراشتن پرچمه ای رژیم اشغالی در مسجد الاقصی صورت گرفته است.

 

ده ها شهروند فلسطینی مجبور شدند به خاطر محاصره نظامی مسجد الاقصی نماز مغرب و عشای روز دوشنبه خود را نیز در خیابان های منتهی به دروازه های مسجد الاقصی به جا آورند.

 

اداره اوقاف اسلامی فلسطین هم به نام مدیر مسجد الاقصی درخواست کرد، تا برای حفاظت از مسجد الاقصی، باب المغاربه به روی نیروهای اشغالی بسته شود.

 

گفتنی است گروه های تندروی یهودی از ساعت 5:30 روز سه شنبه به منظور ادای مراسم تلمودی از باب الخلیل به سوی مسجد الاقصی تظاهرات به راه انداختند./982/ب101/د

منبع: تقریب

ارسال نظرات