۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۹
کد خبر: ۲۰۵۳۱۹
معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح:

کتاب‏های دفاع مقدس به نهضت ترجمه نیاز دارد

خبرگزاری رسا ـ معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در بیشتر زمینه‏های فرهنگی با کمبود ترجمه مواجهیم و به ویژه در زمینه کتاب‏های دفاع مقدس به یک نهضت ترجمه معکوس نیاز داریم.
کتاب دفاع مقدس

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ستاد اطلاعرسانی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‏المللی کتاب تهران،سردار سرتیپ سید مسعود جزایری درباره نمایشگاه کتاب تهران گفت: امسال شاهد نوآوری‏هایی در نمایشگاه کتاب هستیم که نشانه توسعه نمایشگاه کتاب در سال جدید است.

 

وی افزود: یکی از مهم‌ترین موضوعات در مورد نمایشگاه بحث ترجمه است، چه ترجمه آثار خارجی به زبان فارسی چه ترجمه کتاب‌های داخلی به سایر زبان‎ها.

 

سردار جزایری با بیان اینکه ما در زمینه ترجمه آثار فارسی به دیگر زبان‏ها دچار ضعف هستیم، اظهار کرد: در بیشتر زمینه‏های فکری و فرهنگی و به ویژه در مورد موضوعات مربوط به دفاع مقدس، به یک نهضت ترجمه معکوس نیاز داریم. در این مورد، کمبود بسیار شدید است و مسئولان فرهنگی و مترجمان باید توجه بیشتری نشان دهند.

 

بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، از 10 تا 20 اردیبهشت در مصلای بزرگ امام خمینی  رحمة الله علیه برپا است./998/د102/ق

ارسال نظرات