۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۲۰۵۸۵۲
عضو سابق اخوان المسلمین:

اخوان‌المسلمین در پی انتقال به مکانی جدید است

خبرگزاری رسا ـ عضو سابق جماعت اخوان المسلمین مصر، با انتقاد از این جماعت، دور بودن سران اخوان از واقعیت‌ها را دلیل گرفتار شدن آنان در تنگنای کنونی در مصر، اعلام کرد و گفت اخوان در صدد یافتن مکانی جدید برای فعالیت است.
کمال الهلباوي از رهبران سابق اخوان المسلمين مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، کمال هلباوی، عضو سابق گروه اخوان المسلمین در سخنانی مطبوعاتی اعلام کرد رهبران اخوان به دلایل بسیار، در تنگنایی بی‌سابقه گرفتار شده‌اند که یکی از این دلایل فاصله داشتن از واقعیت و تفسیر آن به شکلی غیر دقیق است.

 

وی افزود: اخوان محیط فعالیت‌های خود را محدود می‌داند؛ محیطی که در آینده محدودتر نیز خواهد شد، رهبران اخوان به دلیل فشارهای کشورهای خلیج [فارس] بر قطر [که حامی اصلی اخوان است] به دنبال مکانی جایگزین می‌گردنند تا به آن پناه ببرند.

 

هلباوی که از افق تاریک مقابل اخوان المسلمین سخن می‌گفت، تاکید کرد: این رهبران در حال حاضر در سردرگمی به سر می برند زیرا نمی‌دانند کارشان به کجا خواهد کشید. من نگرانم که اخوان به دلیل تفکرات افراطی خود در دید مردم جهان جانشین «القاعده» توصیف شود.

 

عضو سابق اخوان المسلمین در ادامه بار دیگر سند ده ماده‌ای که جمعی از اعضای اخوان آن را اول هفته جاری در بروکسل صادر کرد دلیلی بر ازهم پاشیدگی اخوان دانست.

 

گروهی موسوم به «ائتلاف حمایت از مشروعیت» در هفته جاری، سندی 10 ماده‌ای در بروکسل بلژیک صادر کردند که از جمله مفاد آن، مدیریت مشارکتی توافقی، بازگشت [اعضای] ارتش به پادگان‌ها، توافق برای استراتژی آشتی، قصاص و عدالت اجتماعی، توانمندسازی جوانان، حاکمیت قانون و[قانون] شهروندی، تشکیل سازمان‌های دولتی متشکل از افراد شریف [کارآمد]، بازگرداندن پویایی به جامعه، اولویت دادن به امنیت انسانی، مبارزه با فساد، استقلال کامل ملی مصر و رد وابستگی، و درنهایت تقویت نقش منطقه‌ای و بین‌المللی مصر است.

 

این سند با واکنش منفی بسیاری در مصر روبه‌رو شد و حتی سبب بروز اختلافات درونی در اخوان و ایجاد چند دستگی‌ها در داخل جماعت شده است./980/ب102/د

ارسال نظرات