۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۲۰۶۱۳۵
روزنامه هاآرتص:

آژانس امنیت ملی آمریکا منافع اسرائیل را به منافع آمریکا ترجیح می‌دهد

خبرگزاری رسا ـ یک روزنامه اسرائیلی خبر داد که براساس اسنادی که به تازگی منتشر شده «NSA» آژانس امنیت ملی آمریکا منافع اسرائیل را در اولویت بالاتری از منافع آمریکا دنبال می کند.
اسرائيل

 

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه صهیونیستی هاآرتص براساس اسنادی که روزنامه نگار آمریکایی گلن گرین والد از اسناد منتشر شده از سوی ادوارد اسنودن منتشر کرده خبر داد که آژانس امنیت ملی آمریکا منافع اسرائیل را در اولویت بالاتری از منافع آمریکا دنبال می کند.


 گلن گرین والد که طی ماه‌های اخیر اسناد منتشر شده از سوی ادوارد اسنودن را منتشر کرده در این کتاب نقل می‌کند که آمریکا و اسرائیل با وجود اینکه با یکدیگر در حوزه تبادل اطلاعات همکاری دارند ولی تل‌آویو مواضع واشنگتن در قبال کشورهای خاورمیانه را هدف تلاشهای اطلاعاتی خود قرار داده است.

 

پیش از این هم در اسنادی که اسنودن منتشر کرده بود تاکید شده بود که آژانس امنیت ملی آمریکا اطلاعات شهروندان آمریکایی را بدون طبقه بندی در اختیار اسرائیل قرار می‌داده است.


براساس این اسناد علی رقم اینکه آمریکا و اسرائیل همکاری‌های نزدیکی از نظر اطلاعاتی با یکدیگر دارند ولی تل آویو در هسته داخلی اطلاعاتی موسوم به 5 چشم متشکل از آمریکا، انگلیس، استرالیا، کانادا و نیوزلند نیست./982/ب102/د

ارسال نظرات