۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۲۰۶۶۰۵

یکی از علمای بحرین خواستار ترویج فرهنگ قرآنی شد

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای بحرین با اشاره به فواید و اهداف برگزاری مراسم‎های قرآنی در جامعه اسلامی، خواستار ترویج فرهنگ قرآنی شد.
علماي حوزه علميه بحرين - طلاب حوزه علميه بحرين - آيت الله غريفي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله سید عبدالله الغریفی از علمای بحرین در افتتاحیه سومین همایش فصل القرآن که با شعار «پیوستگی با قرآن» با همکاری شورای اسلامی علما در منطقه سنابس این کشور برگزار شد، رجب را ماه بزرگ خواند و تصریح کرد: خداوند در ماه رجب حضرت محمد (ص) را به پیامبری مبعوث و اولین آیات خودش را بر وی نازل ساخت.


وی با اشاره به آیات سوره قدر افزود: اگرچه سوره قدر دلالت بر نزول قرآن در ماه رمضان می‎کند ولی آیات اولیه سوره علق در ماه رجب بر پیامبر اعظم (ص) نازل شده است.


این عالم بحرینی رجب، شعبان و رمضان را سه ماه پربرکت خواند و اظهار داشت: مسلمانان در این سه ماه باید برنامه تربیتی اختصاصی داشته باشند تا بتوانند از فضای این سه ماه استفاده و بهره بسیار ببرند.


وی تصریح کرد: قرآن باید در همه مراحل و لحظه‎های زندگی انسان‎ها و افراد مومن جریان داشته باشد.


آیت الله غریفی به اهداف برگزاری چنین همایشی اشاره کرد و گفت: پایه گذاری و جهت دهی به عقیده، تقویت نفس و ویژگی های روحی، پایبندی به اصول اخلاقی، ارسال پیام اسلام، ترویج فرهنگ قرآنی، توجه به مبانی شریعت و رعایت تقوا از اهداف تمسک به قرآن کریم است./994/ب903/د

ارسال نظرات