۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۲۰۶۶۱۴

نامه مدیرعامل شرکت کامپیوتری سیسکو به اوبابا درباره جاسوسی از مردم

خبرگزاری رسا ـ مدیر عامل شرکت سیسکو، یکی از مهم‎ترین شرکت‎های دنیا در زمینه تولید سخت‎افزار شبکه‎های کامپیوتری با ارسال نامه‎ای به باراک اوباما از برنامه جاسوسی آمریکا انتقاد کرده و آن را عامل بی‎اعتباری شرکت‎های کامپیوتری این کشور دانست.
شرکت سيسکو
 
به گزارش خبرگزاری رسا، جان چمبرز، مدیر عامل شرکت کامپیوتری سیسکو، از مطرح ترین شرکت های ساخت تجهیزات شبکه های کامپیوتری در دنیا با ارسال نامه ای به باراک اوباما از برنامه جاسوسی این کشور انتقاد کرده و خواستار پایان یافتن سوءاستفاده از شبکه های کامپیوتری به وسیله سازمان های جاسوسی آمریکایی شد.
 
مدیر عامل سیسکو با بیان این که این شرکت با دولت آمریکا همکاری نمی کند تا اعتبار محصولاتش را از دست ندهد تاکید کرد که جاسوسی دولت آمریکا با استفاده از تجهیزات شبکه های کامپیوتری تهدیدی جدی برای این صنعت محسوب می شود.
 
جان چمبرز هشدار داد: محصولات تولید شده به وسیله سیسکو در داخل و خارج از آمریکا به فروش می روند و اگر اتهامات مربوط به استفاده از تجهیزات شبکه های کامپیوتری ساخته شده به وسیله این شرکت برای فعالیت های جاسوسی صحت داشته باشد این مساله می تواند بر اطمینان مردم نسبت به صنعت تجهیزات کامپیوتری و توانایی شرکت های آمریکایی برای صادر کردن محصولات خود به سایر نقاط دنیا تاثیرات منفی برجای بگذارد.
 
لاری دیگنان، از مدیران برجسته شرکت ZDNet نیز هفته گذشته اعلام کرده بود که برنامه جاسوسی دولت آمریکا فروش بین المللی شرکت های آمریکایی فعال در حوزه تجهیزات شبکه های کامپیوتری را کاهش داده و این شرکت ها را مجبور به ترک آمریکا و اخراج کارگران می کند.
 
از میان رفتن اعتماد مصرف کنندگان نسبت به تکنولوژی آمریکایی و از دست دادن رهبری صنعت کامپیوتر در دنیا از جمله عواقبی هستند که لاری دیگنان، از مدیران برجسته شرکت ZDNet معتقد است که در صورت ادامه برنامه جاسوسی آمریکا به وقوع خواهد پیوست./990/ب903/د
ارسال نظرات