۰۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۲۰۶۸۸۳
داستان‌نویس برجسته کشور:

طلاب می‌توانند وارد عرصه‌هایی شوند که ورود به آن به دلیل مصالح دینی برای دیگران مشکل است

خبرگزاری رسا ـ داستان‌نویس برجسته کشور با بیان این‌که داستان‌نویس باید به این نکته توجه داشته باشد که برگزیده‌شدن هدف اصلی نیست و هدف اصلی خود داستان است که مورد توجه قرار می‌گیرد، گفت: مقوله ادبیات داستانی بسیار جدی و مهم است و نیاز به توجه بیشتر دارد.
رضا اميرخاني نويسنده و داستان نويس

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، رضا امیرخانی، داستان‌نویس برجسته کشور در مراسم اختتامیه جشنواره ملی داستان اشراق که پیش از ظهر امروز در تالار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، با اشاره به مطالبی درباره مقوله داستان در حوزه، گفت: داستان طلاب نسبت به عرصه‌های دیگر متفاوت تر است و طلاب می‌توانند به عرصه‌هایی ورود پیدا کنند که شاید دیگر قشرها نتوانند به آن عرصه وارد شوند و یا ورود به آن عرصه به دلیل وجود برخی مصالح دینی برای دیگران قدری غیرممکن باشد.

 

وی افزود: در منبر و خطابه اگر خطیب شک در گفته داشته باشد، مستمع پای سخن او نخواهد نشست، چون او به دنبال یقین خطیب است و نیامده تا شک خطیب را ببیند ولی در داستان اگر نویسنده شک را به خوبی تعریف کند چه در پایان پاسخی داشته باشد و چه نداشته باشد، مخاطب از ان داستان لذت می‌برد و همین امر عرصه تبلیغ را از جهت هنری روشن می‌کند.

 

داستان‌نویس برجسته کشور با بیان این‌که جشنواره‌ها فرصت بسیار خوبی برای رشد و بالندگی افراد هستند، اظهار داشت: این جشنواره‌ها فرصت درخشانی برای افراد غیر برگزیده هستند که با مقوله ادبیات بیشتر آشنا شوند و بدانند مقوله ادبیات داستانی بسیار جدی و مهم است و نیاز به توجه بیشتر دارد.

 

امیرخانی خاطرنشان کرد: داستان‌نویس باید به این نکته توجه داشته باشد که برگزیده‌شدن هدف اصلی نیست و هدف اصلی خود داستان است که مورد توجه قرار می گیرد.

 

وی در پایان با اشاره به این‌که برگزیده شدن در یک جشنواره یا برنامه یک لحظه است، بیان داشت: این امر در حالی‌است که اگر داستان خوب نوشته شود سالیان سال مخاطبان از آن استفاده کرده و به نوعی داستان ماندگار خواهد شد و این مسأله در عرصه تبلیغ دینی دارای اثر دوچندان است./907/پ202/ق

ارسال نظرات