۰۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۲۰۷۳۵۵

انتخابات ریاست جمهوری مصر آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ مردم مصر امروز برای دومین بار بعد از سقوط «حسنی مبارک» به پای صندوق‌های رأی می‌روند تا رییس جمهور بعدی این کشور را انتخاب کنند.
انتخابات مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، امروز مردم مصر یک بار دیگر بعد از سقوط «حسنی مبارک» و بعد از برکناری «محمد مرسی» از ریاست جمهوری این کشور، پای صندوق های رأی می‌روند تا میهمان بعدی کاخ اتحادیه را انتخاب کنند.

 

«عبدالفتاح السیسی» وزیر دفاع پیشین مصر و «حمدین صباحی» موسس جریان مردمی دو نامزد اصلی انتخابات هستند که بعد از دو روز رأی گیری که امروز و فردا (5 و 6 خرداد) اجرا خواهد شد،‌سرنوشت ریاست جمهوری مصر، روشن خواهد شد.

 

شیخ احمد الطیب که روز گذشته بر لزوم مشارکت همگانی در این انتخابات تأکید کرده بود رأی خود را در الاقصر مصر به صندوق انداخت.

 

حمدین صباحی و عبدالفتاح السیسی نامزدهای این انتخابات نیز رأی خود را به صندوق انداختند. صباحی اظهار داشت در صورت شکست در انتخابات، ائتلاف ملی معارضان را تشکیل خواهد داد.

 

این انتخابات با تدابیر شدید امنیتی برگزار می شود. 53 میلیون مصری واجد شرایط حضور در انتخابات هستند؛ انتخاباتی که 400 هزار نیروی امنیتی وظیفه حفظ کنترل امنیت آن را برعهده دارند./980/ب904/د

ارسال نظرات