۰۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۲
کد خبر: ۲۰۷۴۹۸

جشن مبعث پیامبر گرامی اسلام در افغانستان و ترکیه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مبعث خاتم الانبیا حضرت محمد مصطفی (ص) در افغانستان از جمله کابل جشن گرفته شد.
مبعث

 

به گزارش خبرگزاری رسا، در سالروز خجسته مبعث پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) جشن های متعددی در مساجد، تکایا و حسینیه ها در سراسر افغانستان از جمله کابل برگزار شد.

 

مراسم با شگوهی نیز در شب مبعث پیامبر اسلام در رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل برگزار شد.

 

در این مراسم که با حضور ˈمحمد رضا بهرامیˈ سفیر جمهوری اسلامی ایران ، ˈناصر جهانشاهیˈ رایزن فرهنگی و دیگر مقامهای سفارت جمهوری اسلامی ایران در افغانستان برگزار شد، ایرانیان مقیم و افغان ها نیز حضوری پرشور داشتند.

 

سخنرانان و مداحان در این مراسم با سخنرانی و شعر خوانی در مدح پیامبر گرامی اسلام، مبعث حضرت محمد مصطفی(ص) را گرامی داشتند. 

 

همچنین در مراسمی که در خانه فرهنگ رایزنی جمهوری اسلامی در آنکارا برگزار شد، ایرانیان مقیم آنکارا و کارکنان ارگان های ایرانی و خانواده هایشان عید سعید مبعث پیامبر بزرگوار اسلام را در آیین باشکوهی جشن گرفتند.

 

این مراسم پس از اقامه نماز مغرب و عشا با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز شد و سپس گروه تواشیح به اجرای برنامه پرداخت.

 

سخنرانان در این مراسم در مورد عظمت روز برانگیخته شدن حضرت محمد ابن عبدالله (ص) و آغاز رسالت آن بزرگوار به عنوان پیامبر اسلام سخن گفتند و روز مبعث را نقطه عطفی در تاریخ بشریت و روز گشوده شدن درهای رحمت و برکت خداوند به روی زمین یاد کردند./982/ب101/د

ارسال نظرات