۰۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۱
کد خبر: ۲۰۷۵۲۵

زمان اخذ رأی انتخابات مصر 24 ساعت تمدید شد

خبرگزاری رسا ـ انتخابات ریاست جمهوری مصر طبق اعلام قبلی دو روزه بود اما سه‌شنبه‌شب کمیته عالی انتخابات مدت اخذ رأی را 24 ساعت تمدید کرد تا روند انتخاباتی در این کشور برای سومین روز ادامه داشته باشد.
انتخابات مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، کمیته عالی انتخابات مصر سه‌شنبه شب، مدت أخذ رأی در سراسر مصر را 24 ساعت افزایش داد. بنابراین روند اخذ رأی، ساعت 9 صبح (به وقت محلی) آغاز و ساعت 21 نیز به پایان خواهد رسید.

 

قاضی «عبدالوهاب عبدالرزاق» عضو کمیته عالی انتخابات ریاست جمهوری مصر اعلام کرد که هدف این تمدید، فراهم کردن فرصت کافی برای رأی‌دهندگان است.

 

عبدالرزاق گفت: مهلت اخذ رأی تمدید شد تا کسانی که در استان خود نیستند بتوانند خود را به محل سکونت و مرکز اخذ رأی تعیین شده برسانند و رأی خود را به صندوق بیندازند.

 

بر اساس قوانین انتخاباتی مصر، هر فرد مصری بر اساس کد ملی خود مجاز به حضور در مرکز انتخاباتی است که کمیته عالی انتخابات بر اساس محل زندگی و اقامت هر فرد تعیین کرده است.

 

از همین رو، یکی از اعتراضات دو روز اول رأی‌گیری در استان‌های مصر، اعتراض افرادی بود که به دلایل مختلف موفق نشدند به استان محل اقامت خود بازگردند و با تجمع در مقابل برخی مراکز اخذ رأی در قاهره و جیزه، خواستار اجازه برای شرکت در انتخابات شدند.

 

کمیته عالی انتخابات مصر در این خصوص اعلام کرد که اجازه چنین کاری به این افراد داده نخواهد شد زیرا در غیر این صورت کل انتخابات یا دست‌کم اخذ رأی در برخی از حوزه‌های انتخابیه باطل خواهد شد. /980/ب102/د

ارسال نظرات