۰۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۹
کد خبر: ۲۰۷۶۵۱

بررسی زندگی انقلابی و معنوی امام خمینی در نشریه شیعیان مالی

خبرگزاری رسا ـ نشریه شیعیان مالی «سکینه ـ عاشورا» سرمقاله چهلمین شماره خود را به سالروز عروج ملکوتی بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران اختصاص داد.
امام خميني

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سرمقاله چهلمین شماره نشریه شیعیان مالی «سکینه ـ عاشورا» که به مناسبت ماه شعبان منتشر شده، با عنوان «بیست و پنج سال پیش امام خمینی(ره) به دیار باقی شتافت»، به بررسی زندگی انقلابی و معنوی بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران پرداخته است.

 

همچنین، در مقاله‌ «پیامبر(ص)، اقیانوس بی‌انتها» به موضوع بعثت و نقش حضرت محمد(ص) در تاریخ بشری اشاره شده و روش انتخاب ایشان برای نبوت و موضوع غار حراء و نخستین اسلام‌آورندگان به تفصیل توضیح داده شده است.

 

در بخش دیگری از این نشریه، دعاهای مربوط به توبه بر اساس روایات اهل بیت(ع)، داستان گفت‌وگوی پیامبر(ص) با مرد نابینا، دیدگاه‌های گاندی درباره پیامبر اسلام(ص) و نظرات کاربران اینترنت درباره نشریه اسلامی «سکینه ـ عاشورا» ذکر شده است.

 

«نشریه سکینه ـ عاشورا باعث شد تا امام علی(ع) را بهتر بشناسم»، عنوان مطلبی است که به نقل از وزیر سابق ورزش جمهوری مالی و دبیرکل حزب احیای ملی، نوشته شده است. این مقام عالی‌رتبه جمهوری مالی عنوان می‌کند که با مطالعه مقالات منتشرشده در این نشریه شیعی، بیش از پیش به فضایل و جایگاه مهم امام اول شیعیان پی برده است.

 

متن سخنرانی علمای شیعه درباره رابطه میان قرآن و اهل بیت(ع)،  فضایل ماه شعبان، منتظران مهدی(عج) و مقالاتی به زبان عربی به نقل از کتب حدیث شیعه از دیگر مطالبی است که در چهلمین شماره این نشریه منتشر شده است.

 

در بخش پایانی این نشریه فرانسه‌زبان، مقاله‌ای حاوی سخنان آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی ایران، درباره پیامبر اسلام(ص) گنجانده شده است.

 

سکینه ـ عاشورا، تنها نشریه شیعی در کشور مالی است که با حمایت دانشجویان پیرو مکتب اهل بیت(ع) به دو زبان فرانسه و عربی چاپ و منتشر می‌شود./982/ب101/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات