۰۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۲۰۷۸۴۹
شیخ عیسی قاسم:

بحرین قبرستان حقوق بشر است

خبرگزاری رسا ـ رهبر شیعیان بحرین، انتخاب این کشور به عنوان مقر دادگاه عربی حقوق بشر با وجود جنایت‎های صورت گرفته از سوی آل‌خلیفه علیه ملت بحرین را غیرقابل قبول دانست.
آيت الله شيخ عيسي قاسم، رهبر شيعيان بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر دراز که در مسجد امام صادق(ع) برگزار شد از انتخاب بحرین به عنوان مقر دادگاه عربی حقوق بشر به شدت انتقاد کرد و گفت: ما به بحرین عشق ورزیده و برای آن بهترین آرزوها را داریم، اما انتخاب این کشور به عنوان مقر دادگاه عربی حقوق بشر در شرایطی کنونی غیرقابل قبول است.

 

وی افزود: بحرین در حالی به عنوان مقر این دادگاه انتخاب شده است که حقوق شهروندان از سوی نظام پایمال می شود، دادگاه احکام ظالمانه ای علیه مردم صادر می کند و نیروهای امنیتی به کشتار کودکان و جوانانی نظیر سید محمد که به صورت عمدی از سوی نظامیان به قتل رسید، می پردازند.

 

آیت الله عیسی قاسم تأکید کرد که این انتخاب از تفسیرهای انسانی کاملا به دور است و تنها در راستای مصالح هتاکان به حقوق بشر قرار دارد.

 

رهبر شیعیان بحرین ادامه داد: آیا این انتخاب به معنای شهادتی علیه نظام و هتاکان حقوق بشر است؟ یا اعلام ناکامی این دادگاه و عدم جدیت آن به شمار می آید؟ و آیا انتخاب قبرستان حقوق بشر برای دادگاه حقوق بشر همخوانی دارد؟

 

وی هر گونه گفت وگو در شرایط کنونی را بیهوده دانست و تصریح کرد: گفت وگویی که تنها با هدف رسانه ای شدن آن و ایجاد غبار بر روی چشم ها صورت گیرد هیچ فایده ای ندارد. چنین گفت وگویی تنها با هدف تلف شدن زمان انجام می شود.

 

شیخ عیسی قاسم اظهار داشت: گفت وگویی که از سقف مطالبات مردمی به دور باشد گفت وگویی باطل و غیرجدی است و نمی تواند مشکلی از مشکلات کشور را حل و فصل کند.

 

خطیب جمعه شهر دراز گفت وگوی منجر به اصلاحات را گفت وگوی جدی دانست و گفت: گفت وگویی جدی است که بتواند نتایج مطلوبی به همراه داشته باشد، به اصلاح واقعی بینجامد و مقدمه ای برای اصلاح و پایان بحران باشد./980/ب902/د

ارسال نظرات