۰۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۲۰۷۸۵۳
فضل الله:

دست دادن پاپ با صهیونیست‎ها به معنای تأیید اشغالگری است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه بیروت سفر پاپ به فلسطین را مثبت دانست ولی از دست دادن پاپ با اشغالگران انتقاد کرد.
سيد علي فضل الله، امام جمعه بيروت

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله، خطیب جمعه بیروت در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد امامین حسنین(ع) برگزار شد نسبت به عدم انتخاب رییس جمهور لبنان هشدار داد و گفت: خلأیی که در پی عدم انتخاب رییس جمهور به وجود می آید تأثیر نامطلوبی بر کشور خواهد گذاشت و فعالیت های ارگان ها و سازمان ها را متوقف می کند.

 

وی افزود: این مساله را در پارلمان مشاهده کردیم و همگان دیدند حتی پرداخت حقوق ها نیز با مشکل مواجه شد. عدم انتخاب رییس جمهور نه تنها بر مسائل کلان کشور بلکه بر مسائل جزئی نیز تاثیر خواهد گذاشت.

 

فضل الله همچنین به واکنش برخی جریان ها در قبال برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوریه در لبنان اشاره کرد و اظهار داشت: واکنش ها در قبال رأی دهی سوری های مقیم لبنان در این انتخابات مختلف بود به گونه ای که برخی آن را اشغال لبنان از سوی نظام سوریه جلوه داده و خواستار بازگرداندن آوارگان سوری به کشور خود شدند.

 

خطیب جمعه بیروت ادامه داد: مشارکت شهروندان سوری ساکن لبنان در انتخابات که تقریبا یک سوم ملت لبنان بودند یک حق طبیعی است که نباید آن را به سوی تنش میان دو ملت سوق برد. از دولت لبنان می خواهیم فرصت ها و تهدیدات حضور سوری ها را مورد بررسی قرار دهد تا تأثیر منفی بر واقعیت امنیتی و معیشتی لبنان رخ ندهد.

 

وی تأکید کرد: این امر باید با هماهنگی دولت های سوریه و لبنان صورت گیرد و امکان بازگشت سوری هایی که مناطقشان در کنترل نیروهای امنیتی است، بررسی شود.

 

فضل الله در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه به زیارت پاپ به اماکن مقدس در فلسطین اشاره کرد و گفت: این سفر در حالی که رژیم صهیونیستی بر یهودی بودن قدس تأکید دارد پیامدهای مثبتی به همراه داشته است و این نشان دهنده به انزوا ساختن سایر ادیان از سوی اشغالگران به شمار می آید.

 

خطیب جمعه بیروت خاطر نشان ساخت: اما ما و فلسطینیان انتظار داشتیم که سخنان پاپ به ویژه درباره حق ملت فلسطین در زندگی کریمانه، تعیین سرنوشت خود، بازگشت آوارگان به خمناطق خود و همچنین جنایت های روزمره اشغالگران واضح تر باشد.

 

وی با انتقاد از دست دادن پاپ با خاخام ارشد صهیونیست ها ادامه داد: افرادی که به دین وابسته هستند نباید تحت تاثیر مسائل سیاسی قرار گیرند، بلکه وظیفه دارند بر اساس وظیفه ای که برعهده دارند در راستای از بین رفتن ظلم و اشغالگری تلاش کرده و با اشغالگران دست ندهند، زیرا دست دادن با کسانی که بر اشغالگری تأکید دارند به معنای تأیید اشغالگری است.

 

گفتنی است پس از انتشار عکس پاپ فرانسیس در حال بوسه زدن بر دستان خاخام ارشد صهیونیست ها، شمار قابل توجهی از مسیحیان ارتودکس و کاتولیک در شبکه‌های اجتماعی این اقدام پاپ را ناشایست توصیف کردند./980/ب902/د

ارسال نظرات