۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۲
کد خبر: ۲۰۸۰۱۷
در واکنش به حکم اعدام فرزندش؛

امام جمعه عوامیه عربستان: با این فشارها از راه خود عقب نشینی نمی‎کنیم

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه عوامیه عربستان در واکنش به حکم اعدام فرزندش از سوی آل‏سعود، خاطر نشان ساخت که وی و سایر خانواده‎های زندانیان با چنین فشارهای از راهی که رفته‎اند، کوتاه نمی‎آیند.
حجت الاسلام جعفر آل ربح امام جمعه عواميه عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ جعفر آل ربح، امام جمعه عوامیه عربستان در جمع کثیری از نمازگزاران مسجد امام منتظر(عج) این شهر از صدور احکام قضایی آل سعود علیه جوانان شیعه به شدت انتقاد کرد و آنها را سهمگین خواند.

 

وی بر ادامه اصلاح طلبی و دعوت از مردم برای حفظ آرامش تأکید کرد و گفت: استفاده از شیوه های مسالمت آمیز برای تحقق مطالب مشروع و عادلانه مردم همچنان گزینه استراتژیک باقی می ماند.

 

حجت الاسلام آل ربح درباره حکم اعدام پسر وی از سوی آل سعود تصریح کرد: بنده و پدران سایر زندانیان با چنین مسائلی از راهی که در پیش گرفته ایم کوتاه نخواهیم آمد؛ حتی اگر فرزندانمان در برابر شمشیر قرار گیرند. البته ما راضی نیستیم قطره خونی از شهروندان برای دفاع از حقوق فرزندانمان جاری شود.

 

امام جمعه عوامیه بر لزوم دوری شهروندان از خشونت و آشوب تأکید کرد و افزود: اگر شهروندان به گزینه های مسالمت آمیز پایبند نمانند مشکلات فراوانی برای مردم به وجود می آید به گونه ای که ممکن است تعدادی کشته شوند، نوامیس مورد تجاوز قرار گیرند و اهداف مورد نظر معترضان نیز برآورده نشود.

 

وی با اشاره به اینکه فرزندش همواره در راه آرام سازی جامعه فعالیت و با وی در ترسیم نقشه راه همکاری کرده است، خاطر نشان ساخت: فرزندم در حالی که هم اکنون در زندان است دغدغه زندانیان را دارد. البته همه زندانیان عزیز ما به شمار می آیند و بنده راضی نیستم بین وی و سایر زندانیان تفاوت قائل شود.

 

حجت الاسلام آل ربح نسبت به عدم حفظ آرامش هشدار داد و ادامه داد: درگیری با نظام ممکن است حمام خون در این کشور به راه بیندازد. بنده با وجود صدور حکم اعدام علیه فرزندم همچنان بر حفظ آرامش و ادامه مذاکره با مسؤولان تأکید دارم و از مطالبه حقوق شهروندان به ویژه مردم عوامیه کوتاه نمی آیم.

 

گفتنی است دادگاه آل سعود، هفته گذشته حکم اعدام را برای رضا جعفر ال ربح و علی محمدباقر النمر به اتهاماتی نظیر تیراندازی به سوی نیروهای امنیتی صادر کرد./980/ب902/د

ارسال نظرات