۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۰
کد خبر: ۲۰۸۱۵۴

انتقاد شدید فضل الله از دیدار اسقف مارونی با مزدوران لبنانی در سرزمین‎های اشغالی

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بیروت از دیدار اسقف مارونی لبنان با شهروندان این کشور که به سرزمین‎های اشغالی فرار کرده و در جنایت‎های رژیم صهیونیستی نقش دارند، به شدت انتقاد کرد.
سيد علي فضل الله امام جمعه بيروت

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله، امام جمعه بیروت از دیدار بشاره الراعی اسقف مارونی لبنان با لبنانیان فراری در سرزمین های اشغالی به شدت انتقاد کرد و گفت: اگر افرادی که در قتل و بازداشت و سرکوب به صهیونیست ها کمک کرده اند نام مزدور نگذاریم پس چه اسمی می توانیم برای آنان انتخاب کنیم؟

 

وی با اشاره به اینکه مزدوران هیچ دین ومذهبی ندارند، افزود: سخنان اسقف مارونی در پایان این سفر و تأکید وی بر ناراحتی از مزدور و خائن خواندن این افراد بسیار تکان دهنده بود.

 

فضل الله بر حرص مسلمانان به رابطه با مسیحیان تأکید کرد و اظهار داشت: به صورت دوستانه می پرسیم به کسانی که در کشتار لبنانیان به عنوان چشم و گوش دشمن صهیونیسم فعالیت می کنند چه اسمی باید نهاد؟ افرادی که در قتل و بازداشت و سرکوب ملت لبنان نقش عمده ای دارند را نباید مزدور نامید؟

 

امام جمعه بیروت ادامه داد: آیا اسقف مارونی انتظار دارد این افراد را نسبت به شهروندانی که جان و مال و خون خود را در راه وطن دادند، مخلص تر بدانیم؟

 

وی با اشاره به اینکه درهای لبنان به سوی این افراد باز است، تصریح کرد: درهای لبنان پس از عقب نشینی اشغالگران به روی این افراد باز است و در صورتی که دادگاه لبنان به بی گناهی این افراد حکم داد می توانند به صورت آزادانه در این کشور زندگی کنند.

 

فضل الله اقدامات این مزدوران را عامل ضربه به مقاومت، امنیت و همزیستی مسالمت آمیز در لبنان عنوان کرد و گفت: بشاره الراعی در این دیدار اظهار داشت که «بی گناهان همواره بهای اشتباه بزرگان را پرداخت می کنند»، این جمله کاملا صادق است و اگر بزرگان در برابر کشورشان صادق بودند، قانون را پیاده می کردند، به ارزش های کشور مخلص بودند و به مجازات جنایتکاران می پرداختند هم اکنون اوضاع کشور اینچنین نبود تا مزدور به عنوان بی گناه و عاشق وطن قلمداد شود.

 

گفتنی است دیدار بشاره راعی، اسقف مارونی لبنان با لبنانیان فراری به سرزمین های اشغالی موجی از اعتراض را در این کشور به راه انداخت.

 

پس از عقب نشینی ارتش رژیم صهیونیستی از لبنان در 25 می سال 2000 میلادی گروهی از افراد به سرزمین های اشغالی فرار کردند و هویت عربی ـ لبنانی خود را زیر سوال بردند./980/ب902/د 

ارسال نظرات