۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۵
کد خبر: ۲۰۸۳۱۵

امارات علیه القاعده دست به کار شد

خبرگزاری رسا ـ گروهی وابسته به القاعده متشکل از نه نفر، از شهروند کشورهای مختلف عربی در دادگاه امارات متحده عربی اعلام جرم شدند.
زندان

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، صدای روسیه در خبری گفت: دادستان کل امارات متحده عربی برای اعضای احتمالی "القاعده" و استخدام کنندگان آن شبه نظامیان برای شرکت در جنگ سوریه خواستار مجازات اعدام شد.


به گزارش این خبرگزاری؛ روز دوشنبه جلسه دادگاه عالی امارات متحده عربی به منظور رسیدگی پرونده جنایی چند تن از اعضای القاعده برگزار شد.


به گفته صدای روسیه؛ این گروه وابسته به القاعده متشکل از نه نفر، از شهروند کشورهای مختلف عربی می باشند. تنها هشت مظنون در دادگاه حضور یافتند. یک نفر دیگر هنوز هم فراری است.


صدای روسیه افزود: در جلسه روز دوشنبه دفتر دادستان دلایل مقصر بودن آنها را ارائه داد. علاوه بر این، دادگاه، پروتکل گزارش معاینه پزشکی متهمان را بررسی کرد. نتایج این معاینه هیچ نشانه ای از توسل به زور نسبت به آنها را نشان نداد.


جلسه بعدی دادگاه برای بررسی این پرونده برای 9 ژوئن برنامه ریزی شده است.


دفتر دادستان کل بر این عقیده است که هفت نفر از این شهروندان کشورهای مختلف عربی متعلق به "القاعده" بوده و با قصد تاسیس یک شعبه این سازمان در خاک امارات متحده عربی به منظور جذب اعضای جدید برای اعزام به سوریه و شرکت در عملیات نظامی علیه نیروهای دولت سوریه در کنار گروه "جبهه النصره" فعالیت می کردند.


علاوه بر این دادستان کل می گوید که متهمان پول های بسیاری را برای حمایت مالی از گروه "جبهه النصره" و برای انجام حملات تروریستی خارج از کشور جمع آوری کرده اند.


دو نفر از اعضای این گروه به ساخت و راه اندازی وب سایت برای ترویج ایده های "القاعده" و استخدام اعضای جدید به شبکه تروریستی متهم می شوند./1421/1409/ح

ارسال نظرات