۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۶
کد خبر: ۲۰۸۳۲۷

مراسم سالروز ارتحال امام خمینی در نجف برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم بیست و پنجمین سالروز ارتحال امام خمینی(ره) در نجف اشرف برگزار شد.
حضرت امام خميني

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم بیست و پنجمین سالروز ارتحال بنیاگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران، عصر امروز در حوزه علمیه امام خمینی(ره) نجف اشرف برگزار شد.

 

این مراسم با همکاری موسسه الاسلام الاصیل نجف برگزار شد.

 

حجت الاسلام شیخ علی الوائلی، رییس اجرایی این مراسم گفت: هدف از برگزاری این مراسم، زنده نگه داشتن فداکاری های رهبر بزرگترین انقلاب معاصر است. انقلابی که موازین را دگرگون ساخت و قدرت های ظالم و استکباری را به زانو درآورد.

 

وی افزود: امام خمینی(ره) نه تنها مظلومان در جمهوری اسلامی ایران را به پیروزی رساند بلکه پیروزی بزرگی برای همه مستضعفان جهان رقم زد.

 

حجت الاسلام وائلی از حضور گسترده علما، روحانیان، دانشگاهیان و شخصیت های برجسته محلی در این مراسم خبر داد و تصریح کرد: سخنرانان این همایش به تبیین جایگاه امام خمینی و مواضع قهرمانانه ایشان در قیام علیه نظام دیکتاتوری پرداختند.

 

مدیر حوزه علمیه امام خمینی نجف ادامه داد: قیام امام راحل به تأسیس دولتی انجامید که کاملا بر ملت تکیه داشته و نیازی به حمایت قدرت های منطقه ای و بین المللی احساس نمی کند.

 

وی تأکید کرد: رمز پیروزی انقلاب اسلامی نیز در اعتماد به ملت بود و به همین دلیل است که ریشه های آن در میان قشرهای مختلف مردم وجود دارد. استفاده از درس های بزرگ این پروژه عظیم ضروری است./980/ب902/د

ارسال نظرات