۱۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۳
کد خبر: ۲۰۸۶۱۹

مراسم تکریم آیت الله اراکی در لبنان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم تکریم دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از سوی علمای شیعه و سنی در منطقه حاره حریک لبنان برگزار شد.
مراسم تکريم آيت الله اراکي در لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مجمع علمای مسلمانان لبنان، صبح امروز مراسم تکریم حضرت آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی که هم اکنون در این کشور است را برگزار کرد.

 

علمای شیعه و سنی عضو این مجمع در این مراسم که در منطقه حاره حریک برگزار شد، حضور یافتند و حجت الاسلام شیخ حسان عبدالله رییس شورای اداری این مجمع به نمایندگی از آنان سخنرانی کرد.

 

وی گفت: اهداف تجمع علمای مسلمان در بسیاری از اهداف با مجمع تقریب مذاهب اسلامی مشترک است، ما در راستای اعتلای اسلام اصیل محمدی که دین رحمت و عدالت است و از تکفیر و قتل بیزاری می جوید، تلاش می کنیم.

 

شیخ حسان عبدالله از وحدت اسلامی به عنوان مهمترین عامل پیروزی مسلمانان یاد کرد و افزود: دشمن صهیونیستی که اطمینان دارد به سوی نابودی گام برمی دارد بروز فتنه مذهبی را بهترین نقشه برای ادامه حیات خود می داند و با بروز نزاع عربی ـ  کردی، عربی ـ فارسی، عربی ـ ترکی، سنی ـ شیعی و مسیحی ـ اسلامی درصدد دور ساختن ذهن ها از فلسطین است.

 

این عالم لبنانی مرز لبنان و ایران را بی معنا دانست و تصریح کرد: ایران کشوری است که به فضل صبر و مقاومت و پایبندی به دین اسلام به پیروزی های متوالی دست می یابد. ما با برادران خود در دولت ایران همکاری مستمری در زمینه های مختلف به ویژه مقاومت داریم.

 

آیت الله اراکی نیز در ادامه این مراسم درباره لزوم تقریب و وحدت اسلامی به ویژه در مرحله حساس کنونی سخنرانی کرد./980/ب902/د

ارسال نظرات