۱۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۹
کد خبر: ۲۰۸۶۳۳
آیت الله حائری:

نبرد با تروریست‎ها واجب است

خبرگزاری رسا ـ یکی از مراجع تقلید عراق، نبرد با تروریست‎ها را وظیفه‎ای شرعی برشمرد و تأکید کرد نیروهایی که در این نبرد کشته شوند، شهید به شمار می‎آیند.
آيت الله سيد کاظم حائري از علماي عراقي ساکن عراق بيانيه حضرت آيت الله کاظم حائري درباره نبرد با تروريستها

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید کاظم حائری از مراجع تقلید عراقی ساکن ایران در پاسخ به استفتای یکی از نیروهای امنیتی عراق درباره جنگ با تروریست ها در استان الانبار، نبرد با تروریست ها را واجب شرعی عنوان کرد.

 

این نیروی امنیتی در استفتای خود عنوان کرده است که آیا اعزام داوطلبانه به استان الانبار برای نبرد با تروریست ها جهاد به شمار می آید و آیا نیروهای عراقی که به دست تروریست ها کشته می شوند، شهید به شمار می آیند.

 

حضرت آیت الله حائری در پاسخ به این استفتا اظهار داشت: تروریسم با انواع نام ها نظیر النصره، القاعده، داعش و غیره درصدد هدف قرار دادن چهره روشن اسلام است، دفاع از این چهره اسلام در هر حال واجب به شمار می آید.

 

وی افزود: هر که در نبرد با تروریست ها به شهادت برسد به ثواب شهادت دست یافته است.

 

گفتنی است ارتش عراق ماه هاست در استان های سنی نشین این کشور به ویژه الانبار در حال نبرد با تروریست های داعش است. نیروهای داعش در این استان به ویژه شهر فلوجه مستقر شده و به جنایت علیه نیروهای امنیتی و مردم عادی می پردازند.

 

نیروهای داعش صبح امروز نیز با نقشه قبلی برای تسخیر حرم امامین عسکریین(ع) به سامرا یورش برده اما با این نقشه با هوشیاری نیروهای امنیتی ناکام ماند.

 

جنگ میان نیروهای امنیتی با تروریست های داعش همچنان ادامه دارد. خبرهای رسیده حاکسیت نیروهای امنیتی ضربات سنگینی بر داعش وارد ساخته اند./980/ب902/د

ارسال نظرات