۱۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۸
کد خبر: ۲۰۸۸۰۹
یکی از علمای بحرین:

امام خمینی معجزه معاصر است

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای بحرین از امام راحل(ره) به عنوان معجزه معاصر و عامل رعب و وحشت مستکبران یاد کرد.
علماي حوزه علميه بحرين - طلاب حوزه علميه بحرين - آيت الله غريفي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله عبدالله الغریفی از علمای بحرین در مسجد امام صادق(ع) شهر قفول این کشور با اشاره به بیست و پنجمین سالروز ارتحال امام خمینی(ره) گفت: سخنرانی درباره شخصیتی نظیر امام خمینی بسیار سخت است. ایشان معجزه معاصر به شمار می آید، جهان را تکان داد و رعب و وحشت را بر دل مستکبران جهان انداخت.

 

وی افزود: این مرد بزرگ با عمامه سیاه، ریش سفید و تسبیحی در دست، چه چیزی داشت که تاج پهلوی را بر زمین انداخت، آتشفشان ملت عراق را به جوشش درآورد و بزرگ ترین انقلاب معاصر را به وجود آورد؟

 

آیت الله غریفی با اشاره به ویژگی های امام راحل، تصریح کرد: ایمان به خدا، اعتماد به قرآن، اراده ای همانند اراده پیامبر(ص)، صبر و مقاومت، حکمت و بصیرت، صداقت و وفاداری و اخلاص، تقوا و زهد، عشق و ترس از خدا و عبادتی نظیر عبادت زین العابدین(ع) از عوامل پیروزی نهضت امام و سرنگونی طاغوت به شمار می آید.

 

این عالم بحرینی ادامه داد: این خصوصیات سبب شد تا امام به پیروزی برسد، میلیون ها تن از مردم جهان به او عشق بورزند، الگوی صالحان شود، انقلاب محرومان و مستضعفان را رهبری کند و قیام مظلومان را برانگیزد.

 

وی بر لزوم حضور فعال درس های امام در زندگی و دل های مومنان تأکید کرد و اظهار داشت: مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) نه آنچنان قدیمی است که به عنوان مساله تاریخی مدنظر قرار داده شود و نه اینکه چنان جدید است که غرق در مشاهده آن شویم.

 

آیت الله غریفی خاطر نشان ساخت: یادبود امام خمینی(ره) جزئی اساسی از گفتمان اسلامی در عصر کنونی است، مدرسه ای است که به پرورش نسل ها می پردازد، مکتب جهاد و انقلاب است و جزئی مهم از امت اسلامی محسوب می شود./980/ب902/د

ارسال نظرات