۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۵
کد خبر: ۲۰۸۹۲۵

انتقاد استاد حوزه علمیه نجف از عدم تعطیلی دروس حوزه در سالروز ارتحال امام خمینی

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه نجف اشرف از عدم تعطیلی درس‎های حوزه‎های این شهر در سالروز ارتحال امام خمینی(ره) انتقاد کرد.
حضرت امام خميني

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بیست و پنجمین سالروز ارتحال امام خمینی(ره) از سوی دفتر حضرت آیت الله خامنه ای و با همکاری مجمع جهانی اهل بیت(ع) در حسینیه اعسمیه نجف اشرف برگزار شد.

 

این مراسم با قرائت قرآن کریم آغاز شد و سپس پیام آیت الله شیخ محمد مهدی آصفی نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی که هم اکنون برای انجام عمل جراحی در لندن حضور دارد، قرائت شد.

 

وی در این پیام به ویژگی های علمی و معنوی امام راحل اشاره کرد و افزود: امام خمینی(ره) در اوج جهاد و روحیه انقلابی قرار داشت به گونه ای که امت اسلامی تاکنون از نعمت های این انقلاب عظیم بهره می برد.

 

آیت الله آصفی از بیداری اسلامی در جهان عرب و اسلام به عنوان یکی از ثمرات نهضت خمینی یاد کرد.

 

آیت الله سید علی اکبر حائری نیز در این مراسم به بیان سخنانی درباره شخصیت امام راحل پرداخت و گفت: شجاعت و موفقیت در زمینه های علمی، سیاسی، جهادی و عرفانی از ویژگی های برجسته ای است که امام خمینی را از سایر علما متفاوت می سازد.

 

وی بر لزوم بزرگداشت شخصیت امام خمینی تأکید کرد و ادامه داد: متاسفانه مواضع حوزه علمیه در قبال چنین شخصیت بزرگی به هیچ وجه شایسته نیست. حوزه های علمیه باید به مناسبت ارتحال امام خمینی تعطیل می شدند./980/ب902/د

ارسال نظرات