۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۲۰۹۱۳۳

شماره 387-388 ماهنامه پاسدار اسلام به چاپ رسید

خبرگزاری رسا ـ شماره 387-388 ماهنامه عقیدتی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی پاسدار اسلام، سال سی و سوم، ویژه اردیبهشت و خرداد 1393 به صاحب امتیازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و مدیرمسؤولی محمدحسن رحیمیان منتشر شد.
شماره 387-388 ماهنامه پاسدار اسلام

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، این شماره از ماهنامه پاسدار اسلام از:

«سخنان معصومین علیهم السلام: مقام و منزلت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها»

«حزب الله در قرآن: آیت الله جوادی آملی»

«مدار هستی بر حق است: آیت الله حسن زاده آملی»

«امر و ترغیب نسبت به تأدب به آداب الهی: آیت الله مجتبی تهرانی (رحمت‌الله‌علیه)»

«بصیرت عمار و استقامت مالک؛ نیاز جوانان برای تعالی: آیت الله مصباح یزدی»

«مهر مقدس خشم مقدس: آیت الله سیداحمد خاتمی»

«امام مرجعیت را ملازم با دخالت در امر سیاست می دانست؛ مصاحبه منتشر نشده با (مرحوم) آیت الله دکتر محمدصادق تهرانی» گردآوری شده است.

 

در بخش حزب الله در قرآن می‌خوانیم: «انسان موحد در اقدامات فردی، خانوادگی و تحرکات اجتماعی، رضایت الهی را مد نظر قرار می‌دهد، در حالی که حزب شیطان چنین نیست. بر این اساس، معیارهای رقابت حزبی در جامعه اسلامی با دیگر جوامع تفاوت اساسی دارد. مؤمنان باید ولایت‌پذیر باشند، هر کس به ولایت خدای سبحان و پیامبرش و مؤمنان خاص یعنی امامان معصوم علیهم‌السلام درآید حزب‌الله است و چون حزب خدا پیروز است. او نیز پیروز است.» 

 

از دیگر عناوین این ماهنامه عبارت است از:«حکایت رابطه آقا میرزا علی‌اکبر معلم دامغانی و امام خمینی (رحمت‌الله‌علیه): حسن صنوبری»

«شمه ای از منزلت والای فقهی و علمی رهبر معظم انقلاب؛ گفت و شنود با آیت الله محمد یزدی»

«ایشان قطعا و بلاخدشه مجتهد مطلق است؛ گفت و شنود با آیت الله محمد مومن»

«مروری بر مهم ترین اهداف سیاست خارجی از منظر رهبر معظم انقلاب: غلامعلی سلیمانی»

«بصیرت و آگاهی در سیره حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها: اسماعیل نساجی زواره»

«به سوی سبک زندگی اسلامی: حجت الاسلام محمدتقی رهبر»

«آسیب شناسی بصیرت کارگزاران از منظر امام علی علیه‌السلام: جعفر نساجی»

 

در این ماهنامه در رابطه با سبک زندگی اسلامی آمده است: «آیات کریمه قرآن بر توهمات الحادپیشگان که هدف حیات را در این دنیای مادی جست‌وجو می‌کنند خط بطلان می‌کشد و تأکید می‌ورزد که هدف خلقت، بندگی خداست. با هدف به کمال رساندن انسان، بندگی رمز سعادت دو جهانی انسان است: جن و انس را نیافریدم مگر برای اینکه بندگی کنند. بندگی به معنای خاص، شامل ذکر و تهجد و دعا و نیایش و رابطه قلبی با آفریدگار جهان است. در اینجا عبودیت و ذکر و انس و تهجد برای بندگان با مفهوم و ویژگی خاص طرح می‌گردد. عرفان و عبودیت و ذکر خدا که آرامش و حیات دل‌هاست و جایگزین دیگری ندارد.»  

 

شماره 387-388 ماهنامه پاسدار اسلام به مباحثی در رابطه با:

«منظومه اهل دل»

«نگاهی گذرا به نحوه اداره کلان شهرها: دکتر عبدالحمید انصاری»

«پیش به سوی پالایش و پیرایش جامعه: غلامرضا گلی زواره»

«یک دعا و سه اثر: حجت الاسلام اصغر هادوی»

«پندها و عبرت ها»

«گذری بر زندگی و اندیشه شیخ بهایی: عبدالله اصفهانی»

«اعجازهای گیاه شناسی قرآن کریم: دکتر مرضیه مختاری پور» پرداخته است.

 

ماهنامه پاسدار اسلام گذری بر زندگی و اندیشه شیخ بهایی نیز کرده و نوشته است: «آنچه بیش از هر چیز در زندگی شیخ بهائی جلب توجه می‌کند و انسان را در برابر عظمت او خاضع می‌نماید، جامعیت و گستردگی معلومات و اطلاعات اوست. او به قول خودش قابلیت پذیرایی و هضم تمام علوم و فنون را به دست آورد و در مباحث علمی و جدال‌های احسن بر هر ذی‌فنونی چیره گردید. شیخ بهایی از برخی رفتارها و شیوه‌های دولت صفوی ناخشنود بود و با آنکه مقام شیخ‌الاسلامی داشت و مورد علاقه اقشار گوناگون بود، سفر را برگزید. او اگر چه نتوانست کاملا از تشکیلات این دولت کناره‌گیری کند، ولی به شیوه‌های گوناگون، انتقادهای خود را از کارنامه حاکمان این سلسله اعلام می‌کرد.

 

دیگر موضوعات این ماهنامه عبارت است از:

«ازدواج های عاشقانه و زیان های آن: حجت الاسلام سیدجواد حسینی»

«مقایسه افسردگی با حزن و اندوه: حجت الاسلام محمد تقدیری»

«محاکمه مرسی چرا و برای چه؟: حسین رویوران»

«آیا صهیونیسم و رژیم صهیونیستی ماهیتی نژاد پرستانه دارند؟: مجید صفاتاج»

«بی پرده با تاریخ/ اردیبهشت و خرداد 59: سیدروح ا... امین آبادی»

«سنگ های بسته دیانت و سگ های باز لیبرالیسم:‌ دکتر محمدصادق کوشکی»

«خاطره ای از تفحص، پدر و پسری که کنار هم شهید شدند».

 

این ماهنامه همچنین به بررسی ازدواج های عاشقانه و زیان های آن پرداخته که در بخشی از آن می خوانیم: «جوانی که از دیدن رویی زیبا به خود می‌لرزد و از لمس دستی ظریف به خود می‌پیچد، باید بداند چیزی جز جریان مادی و حیوانی درکار نیست. این‌گونه عشق‌هایی که به سرعت می‌آیند و به سرعت می‌روند، قابل اعتماد و توصیه نیستند، بلکه خطرناک و فضیلت‌کش‌اند. ضررهای روحی و معنوی دوستی‌های خیابانی عبارتنداز: 1ـ گناه‌ است و زیان‌آور 2ـ  حاضر به ازدواج نیستند 3ـ ترس از افشای ارتباط‌های گذشته 4ـ بدگمانی نسبت به همدیگر 5ـ ناپایداری و طلاق 6ـ جر و بحث دائمی 7ـ تنوع‌طلبی و کمبود محبت 8ـ بدبختی و نفرت 9ـ عدم جذابیت.»

لازم به ذکر است، شماره 387-388 ماهنامه عقیدتی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی پاسدار اسلام، سال سی و سوم، ویژه اردیبهشت و خرداد 1393 به صاحب امتیازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و مدیرمسؤولی محمدحسن رحیمیان در 86 صفحه و به قیمت 3000 تومان منتشر شده است./992/پ202/ق

ارسال نظرات